اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
19.20

آلمان 3 سال زودتر از موعد مقرر ذخایر طلای خود را بازگرداند

بانک مرکزی آلمان توانسته است کل ذخایر طلای خود را 3 سال زودتر از برنامه تعیین شده بازگرداند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک مرکزی آلمان که پیش از این قرار بود ذحایر طلای این کشور را تا سال 2020 میلادی از نیویورک و پاریس بازگرداند، توانسته است 3 سال زودتر از موعد مقرر این کار را انجام دهد.

بر اساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که بانک مرکزی آلمان تا سال 2020 میلادی 374 تن ذخایر طلای خود را از پاریس و 300 تن طلا را از نیویورک بازخواهد گرداند. ولی وینس لانسی سردبیر مارکت اسلانت تاکید کرده است که بانک مرکزی آلمان 3 سال زودتر این برنامه را اجرا کرده است.

وی در این باره گفت: البته بازگرداندن این حجم زیاد طلا از بانک های مرکزی نیویورک و پاریس نیاز به زمان زیادی داشته ولی به نظر من تعیین برنامه 7 ساله نیز برای بازگرداندن این مقدار طلا بسیار زیاد بوده است.

آلمان بازگرداندن ذخایر طلای خود از آمریکا و فرانسه را در سال 2013 میلادی آغاز کرده است. انها در ابتدا می خواستند ذخایر طلای خود را در یک برنامه 7 ساله بازگردانند.

لانسی افزود: پس از وقوع بحران مالی و اقتصادی شاهد این مساله بودیم که بسیاری از کشورهای اروپایی خواستار بازگرداندن ذخایر طلای خود بودند و مذاکراتی را با فدرال رزرو آمریکا آغاز کردند. علت اصلی بازگرداندن سریع ذخایر طلای کشورهای اروپایی، نگرانی این کشورها نسبت به کنترل ذخایر طلای خود بوده است.

طی سال های اخیر فرضیه های نگران کننده ای درباره ذخایر طلای آلمان در خارج از این کشور مطرح شد و این مساله موجب شد تا در نهایت دادگاه فدرال آلمان در سال 2012 میلادی حکم به بازگرداندن ذخایر طلای این کشور بدهد.

لانسی افزود: برای جابجایی طلا با حجم های زیاد محدودیت های لجستیکی وجود دارد ولی تعیین زمان 5 تا 7 سال برای بازگرداندن 300 تن طلا نیز بسیار زیاد بوده است.

آلمان پیش از این نیز 940 تن ذخایر طلای خود را از بانک مرکزی انگلیس بدون تاخیر بازگردانده است. اگر فدرال رزرو نیویورک طلای آلمان را در اختیار نداشت مجبور بود برای بازگرداندن ذخایر طلای این کشور، طلا خریداری می کرد و این خرید می توانست موجب افزایش قیمت جهانی شود.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرده است که بازگرداندن 674 تن ذخایر طلای خود از فدرال رزرو نیویورک و بانک مرکزی فرانسه را نهایی کرده است.

بانک مرکزی آلمان 3378 تن ذخایر طلا دارد که 36.6 درصد آن در نیویورک و 12.8 درصد آن در لندن بوده است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد