اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز:

قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2013 به بیش از 1500 دلار خواهد رسید

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز آمریکا پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی به بیش از 1500 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، فرانک هولمز رئیس موسسه سرمایه گذاری گلوبال اینوستورز آمریکا تصریح کرد: قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش وی افزود: قیمت جهانی طلا می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی به بیش از 1500 دلار در هر اونس برسد که این رقم 20 درصد بیشتر از قیمت های کنونی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تقاضای این فلز زرد در برابر نگرانی های سیاسی ، کاهش ارزش دلار و پایین بودن نرخ بهره واقعی به شدت حساسیت نشان می دهد. شاید یکی از شوک آورترین اتفاقات این است که طی هفته گذشته برای نخستین بار از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، طلا عملکرد بهتری نسبت به دلار آمریکا داشته است.

قیمت جهانی طلا از سال 2013 میلادی تاکنون به سطح 1500 دلاری نرسیده است.

هولمز افزود: به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار تحت تاثیر سیاست های دولت ترامپ ادامه خواهد یافت و این مهمترین عامل افزایش قیمت طلا خواهد بود. به نظر من فدرال رزرو آمریکا رویکرد محتاطانه تری برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خواهد داشت. فدرال رزرو آمریکا همچنان در حال ارزیابی شرایط برای افزایش نرخ بهره در ماه های اتی 2017 و 2018 میلادی است.فدرال رزرو همچنین قصد دارد تا کاهش تراز مالی خود را آغاز کند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: تنش ها و ریسک های سیاسی ناشی از برگزیت و سیاست های ترامپ و همین طور تشدید درگیری ها در خاورمیانه می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

وی اظهار داشت: پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا با توجه به نرخ تورم کنونی می تواند عامل مهم دیگری برای ادامه روند صعودی تقاضا و قیمت طلا باشد. به نظر من سرمایه گذاران بین المللی همچنان طلا را مکان مناسب و قابل اطمینانی برای سرمایه کذاری می دانند.

هولمز گفت: ادامه روند صعودی تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور مثل چین و هند و افزایش خرید بانک های مرکزی بزرگ حهان نیز می تواند به نفع قیمت طلا باشد. طلا هم اکنون تنها 2 درصد ذخایر ارزی خارجی چین را تشکیل می دهد در حالی که این رقم برای آمریکا بیش از 75 درصد است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد