اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا را به مرز 1160 دلار رساند

سایت طلا : به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و به مرز 1160 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، پس از آنکه روند نزولی ارزش دلار آمریکا از روز پنجشنبه آغاز شد، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده و قیمت هر اونس طلا امروز جمعه 30 دسامبر با 1.20 دلار افزایش به بیش از 1161 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز تاکنون بین 1157 تا 1163 دلار در نوسان بوده است. این بالاترین قیمت طلا از 14 دسامبر به شمار می رود.

موسسه سرمایه گذاری بولتین متال در این باره اعلام کرد: با توجه به کاهش مبادلات بین المللی در روزهای پایانی سال 2016 ، ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1150 دلار و سطح مقاومتی قیمت نیز 1190 دلار است.

شاخص ارزش دلار آمریکا روز پنجشنبه به 101.53 واحد رسید که این پایین ترین رقم از 14 دسامبر بوده است. شاخص ارزش دلار امروز جمعه با 0.23 درصد افزایش به 102.30 واحد رسیده است.

در آمریکا آمارهای اقتصادی تازه نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری به 265 هزار نفر رسیده و تراز تجاری آمریکا نیز در ماه نوامبر بار دیگر منفی شده و به 65.3 میلیارد دلار رسیده است.

در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.32 درصد کاهش به 56.76 دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.03 دلار افزایش به 16.22 دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه قرار خواهد داشت.

تقاضای فیزیکی در بازار چین طی روزهای اخیر با افزایش روبرو شده است. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. گمانه زنی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

ترامپ قول داده است تا 10 سال آینده هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی سرمایه گذاری کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد