اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت نسبی ارزش دلار آمریکا با افزایش روبرو شده و به بالاتر از پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی هفته آینده هستند، گمانه زنی های زیادی در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطرح شده و این مساله تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1124 دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این به کمتر از 1116 دلار رسیده بود که پایین ترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا پس از کاهش متوالی در 4 روز گذشته سرانجام سه شنبه بخشی از کاهش قیمتی را جبران کرد و با افزایش نسبی روبرو شد. روند صعودی قیمت طلا امروز نیز ادامه یافته است.

انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال در ماه اوت نتوانسته است وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده را به درستی روشن کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 16 و 17 سپتامبر برگزار شود. فدرال رزرو از سال 2006 تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. افزایش نرخ بهره احتمالا می تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا شود.

رئیس اقتصاددانان بانک جهانی نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید افزایش نرخ بهره را در شرایط کنونی مد نظر قرار ندهد و منتظر تثبیت اوضاع اقتصادی جهان باشد. در شرایطی که شاخص سهام در بازارهای مالی جهان با افت زیادی روبرو شده و نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین تشدید شده ولی این عوامل موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا نشده است.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، سرمایه گذاران منتظر روشن شدن وضعیت سیاست های پولی آمریکا هستند تا برای سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

بعید به نظر می رسد که افزایش تقاضای فیزیکی در کوتاه مدت بتواند تاثیر چندانی بر قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد