اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت نفت خام آمریکا به پایین ترین سطح در 6,5 سال گذشته رسید

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه، 22 مرداد ماه) بازار بورس نیویورک (نایمکس) با بیش از یک دلار کاهش به پایین ترین سطح خود در 6,5 سال گذشته رسید.

به گزارش رویترز از نیویورک، در حالی که تجزیه و تحلیل داده ها نشان از افزایش خیره کننده سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا دارد و این موضوع سبب تشدید نگرانی ها درباره رشد مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام شده است، قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدییت (دابلیو.تی.آی)آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نفت با بیش از سه درصد افت به حدود 42 دلار برای هر بشکه و پایین ترین سطح در 6,5 سال گذشته رسید.
تقویت ارزش دلار، پس از انتشار خبرها مبنی بر افزایش فروش خرده فروشی بنزین آمریکا در ماه ژوئیه و بهبود آمارهای اشتغال، سبب فشار بیشتر بر قیمت های جهانی نفت خام شد.
قیمت های جهانی نفت خام از اواخر ماه ژوئن حدود یک سوم کاهش یافته است، این روند کاهشی هفته گذشته پس از تعطیلی یک پالایشگاه در ایندیانا آمریکا که این شرایط سبب کاهش تقاضا برای نفت خام می شود، نیز ادامه داشت.
پالایشگاهی متعلق به شرکت بی پی انگلیس در وایتینگ ایالت ایندیانا، بزرگترین پالایشگاه میانه غربی آمریکا با ظرفیت پالایش روزانه 413 هزار و 500 بشکه مجبور شد دو سوم ظرفیت تولید خود را به دلیل تعمیر یک حادثه نشتی تعطیل کند و انتظار می رود عملیات تعمیر یک ماه یا بیش تر به طول بینجامد.
قیمت نفت خام آمریکا در پی انتشار گزارش موسسه تحلیلی جن اسکیپ (Genscape) مبنی بر رشد خیره کننده ذخیره سازی های آمریکا در پایانه کوشینگ اکلاهاما، که یک نقطه عرضه برای معاملات آتی قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی به شمار می رود، با افت روبرو شد.
براساس گزارش این موسسه، ذخیره سازی های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 اوت با یک میلیون و 300 هزار بشکه رشد همراه بوده است که همزمان با تعطیلی پالایشگاه در وایتینگ می تواند نگرانی ها درباره افزایش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام را دو چندان کند.
چنانچه داده های این گزارش تایید شود، بیشترین سطح از ماه مارس به شمار می آید.
قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات آتی دیروز (پنجشنبه، 22 مردادماه) بازار بورس نیویورک با یک دلار و هفت سنت افت، 42 دلار و 23 سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.
برخی تحلیلگران بر این باورند که بازارهای جهانی نفت خام می تواند از این پس شاهد افزایش فروش سلفهای نفتی باشد، که این شرایط قیمتهای جهانی نفت خام را با کاهش بیشتری روبرو می کند، در حالی که سطوح فنی بیشتری با شکست روبرو می شوند.
کریس جارویس یک تحلیلگر در موسسه کاپ راک ریسک منجمنت مستقر در فردریک در مریلند در این باره گفت: ما در شرایطی قرار گرفته ایم که قیمتهای جهانی نفت خام دوباره به محک آزمایش گذاشته می شوند و در چنین سطوحی باقی نخواهند ماند.
وی افزود: ما شاید شاهد معامله قیمت ها در سطوح 30 دلار برای هر بشکه باشیم، تحلیلی که از ماه مارس مرتب از زبان برخی تحلیلگران و کارشناسان بیان شده است.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات دیروز بازار آی سی یی لندن با 44 سنت افت، 49 دلار و 22 سنت برای هر بشکه معامله شد.
اختلاف میان دو شاخص برنت و نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز پنجشنبه به حدود هفت دلار و بیشترین سطح در سه هفته گذشته رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد