اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در گفت‌وگوی شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» مطرح شد:

اکنون زمان خرید طلاست

بری داوز، رئیس بخش منابع شرکت «پارادایم سکیوریتیز»، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» درباره کاهش اخیر قیمت‌ها در بازار کالا سخن گفت و توضیح داد که چرا افت قیمت طلا موقعیت خوبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است.

بری داوز بهترین موقعیت خرید را هم‌اکنون توصیف کرد و گفت: قطعاً در سهام طلا موقعیت‌های بهتری هم هست. شاخص طلای فیلادلفیا اکنون در کف بازار طلاست، یعنی همان سطحی که در سال 2000 قرار داشت که قیمت‌ها به زیر 250 دلار در هر اونس رسیده بود.

داوز با تأکید بر اینکه بین قیمت‌های آن زمان و اکنون، بیش از 750 دلار تفاوت وجود دارد، ادامه داد‌: تقریباً همه طلاها فروخته شده و در نظر من علاقه بازار را به این حوزه نشان می‌دهد. در چهار سال اخیر شاهد افت بازار بودیم، برای مثال سهام طلا در برابر قیمت طلا در دلار استرالیا حدود 80 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: اکنون آمریکا نیز به همین نقطه رسیده و شاخص طلا در برابر دلار تقریباً 80 درصد افت کرده است. بنابراین کاملاً واضح است که اوضاع بازار طلا روبه‌راه نیست و سهام طلا در بهترین حالت برای خرید قرار دارد.

بری داوز ضمن تأکید بر ارزانی قیمت طلا، اظهار کرد:‌ از دیدگاه سرمایه‌گذاری، اگر سهام طلا بسیار بسیار ارزان باشد، نشان دهنده این است که در سوی دیگر طیف کالاها، اتفاق دیگری در حال وقوع است.

مجری «سی ان بی سی» خاطرنشان کرد که کالاهای دیگر و همچنین صنعت معدن نیز اخیراً به شدت در رکود قرار دارد و از داوز پرسید آیا پایان بازار بی رونق کالا و معدن نزدیک شده است؟

داوز در تأیید سخن او تصریح کرد: اگر به اقدامات شرکت معدنی «نورترن استار» و کارخانه «متال اکس» در زمینه‌های مالکیت و تکامل دقت کنیم، به همین نتیجه می‌رسیم. این شرکت‌ها، مهم‌ترین مهره‌های بازی هستند و از موقعیت کنونی سود بسیار خوبی برده‌اند.

رئیس بخش منابع «پارادایم سکیوریتیز»، ادامه داد: از نظر من، احساساتی نسبت به قیمت کالا وجود دارد، که از نظر من بسیاری از آن اشتباه است. چرا که داده‌های مربوط به این کالاها قوی و به خصوص تقاضای طلا خارج از آسیا بسیار بالا بوده، اما به هر حال دنیا این نقاط مثبت را ندیده است.

بری داوز با اشاره به نرخ رشد مصرف در چین و هند، گفت: این اقتصادهای بزرگ بسیار خوب عمل می‌کنند و فکر می‌کنم بازارهای جهان روی نکته اشتباهی متمرکز شده‌اند و به همین دلیل است که در بخش معدن موقعیت‌های بسیار خوبی پدید آمده است.

پایگاه خبری «پلاتز» هفته گذشته نوشته بود که در مورد سنگ‌آهن، برای برقراری تعادل، حداقل به 40 دلار افزایش قیمت نیاز است. داوز در این رابطه، توضیح داد: به عقیده من این مقدار لازم نیست. در کل صنعت معدن و تولید فلزات، حدود 60 میلیون تن کاهش موجودی مشاهده شده است.

داوز افزود: موجودی بنادر 30 میلیون تن افت کرده و موجودی انبارهای بنادر استرالیا و حدود هشت میلیون تن پس رفته و ظرفیت‌های بسیار زیادی که وجود دارد اما فعلاً متوقف شده‌اند، چرا که در حال حاضر نمی‌توان از آنها سود برد، در نتیجه فکر می‌کنم بازار آتی نیز در این عرصه نقش به‌سزایی ایفا کند و نهایتاً پیش‌بینی من این است که قیمت سنگ‌آهن به زودی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد