اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نماینده مردم کرمان در مجلس؛

ظرفیت بالای سودآوری بازار سرمایه

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بورس کشور در بلندمدت به طور میانگین سودآوری بیشتر و حتی چند برابری نسبت به دیگر بازارها نظیر مسکن و ارز دارد و این روند ادامه خواهد داشت.


محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگویی رادیویی، افزود: افزایش شاخص بورس در سالهای 91 و 92 به دلیل جهش نرخ ارز بود در حالی که نرخ رشد اقتصادی کشور روند خوبی نداشت.

وی افزود: حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه به این معنی نیست که قیمت ها را به طور مصنوعی افزایش دهیم بلکه همه کارشناسان و اهالی بازار سرمایه می دانند نوسان شاخص ها جزء ذات بازار سرمایه است.

پورابراهیمی گفت: در قانون حمایت از تولید هم دولت به بازار سرمایه توجه خوبی نشان داده است و با ایجاد رونق در بخش های واقعی اقتصاد می توانیم به روند مثبت بازار سرمایه امیدوار باشیم.

وی درباره تأثیر لغو احتمالی تحریم ها در بازار سرمایه هم افزود: این تأثیرگذاری حداکثر 25 درصد خواهد بود و این طور نیست که با لغو تحریم ها همه مسائل و چالش های بازار سرمایه برطرف شود بلکه حداکثر مانند سال 1391 خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: قیمت سهام هم اکنون در برخی حوزه ها به کف رسیده است و این سهام از ظرفیت بالایی برای سودآوری برخوردار هستند.

محسنی معاون سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: با فعال شدن صندوق تثبیت بازار سرمایه نگرانی های کاذب از بین می رود و متغیرهای بازار سهام روند طبیعی خود را متناسب با تحولات اقتصادی طی خواهد کرد.

وی افزود: اگر بازار سرمایه را دماسنج اقتصاد کشور بدانیم متناسب با پیش بینی روند تحولات اقتصاد ملی باید به بازار سرمایه نگاه کنیم و امیدواریم با رونق اقتصاد کلان و متغیرهای واقعی شاهد رشد واقعی شاخص های بورس هم باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد