اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال متوقف شدن بیشتر محرک پولی آمریکا افزایش یافت

سایت طلا : با منتشر شدن متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا این احتمال تقویت شده است که بانک مرکزی آمریکا طی ماه های آینده در سیاست های محرک و انبساطی پولی خود تجدیدنظر خواهد کرد.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، اظهارات روسای فدرال رزروهای سنت لوییس، سانفرانسیسکو و آتلانتا نشان می دهد که احتمال متوقف شدن کل برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال بیشتر شده است.

فدرال رزرو همچنین قصد دارد در صورت بهبود شرایط اقتصادی آمریکا نرخ بهره را نیز تغییر دهد. فدرال رزرو از سال 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و بیش از 4 هزار میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در دو نشست قبلی خود 20 میلیارد دلار از محرک پولی 85 میلیارد دلاری را کاهش داده و بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در نشست های آتی نیز این روند ادامه خواهد یافت.

اکثر شرکت کنندگان در نشست اخیر فدرال رزرو بر این باور بودند که شرایط اقتصادی آمریکا تا ماه های آینده بهتر خواهد شد و این مساله شرایط لازم برای متوقف شدن محرک پولی را فراهم خواهد کرد.

به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست های بعدی خود نیز هر ماه 10 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش خواهد داد.
نشست بعدی فدرال رزرو قرار است روزهای 18 و 19 مارس برگزار شود.

فدرال رزرو قول داده است تا دستیابی به نرخ بیکاری 6.5 درصدی و نرخ تورم 2 درصدی نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد. نرخ بیکاری این کشور تا پایان فوریه به 6.6 درصد رسیده است./ک


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد