اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اثرات مثبت تقاضا بر بازار سکه

سایت طلا : بازار سکه در هفته اول اسفند ماه رشد قیمتی را تجربه کرد که افزایش تقاضا در کنار دو متغییر طلای جهانی و دلار داخل زمینه ساز این امر بودند.



به گزارش سایت طلا، بازار سکه امروز را در پی دلار با نوسانات کاهشی آغاز کرد، به گونه ای که سکه بهار آزادی تا سطح 982 هزار و 500 تومان ریزش کرد اما بعد تحت تأثیر تقاضا به افت 8 هزار تومانی اکتفا کرد. البته هفته گذشته نیز با ریزش سکه ها آغاز و در ادامه با رشد قیمتی به پایان رسید.

بنابراین گزارش، بازار سکه در حالی شنبه ی گذشته تحت تأثیر ریزش طلای جهانی افت قابل توجهی را تجربه کرد که ارزش دلار به عنوان متغییر دیگر این بازار با کاهش نسبی روبرو شد.

در روز شنبه با وجود تغییرات جزئی کاهشی دلار، دامنه نوسانات در بازار سکه با توجه به ریزش اونس افزایش و سکه نزول دو مرز قیمتی را تجربه کرد. البته سکه ها نسبت به سقوط طلای جهانی درجات متفاوتی از کاهش قیمت را به نمایش گذاشتند و در حالی که سکه بهار آزادی 20 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد، ربع و سکه 1 گرمی تنها 1 هزار تومان کاهش یافتند که این امر از سوی فروشندگان به افزایش تقاضای این سکه ها تعبیر شد.

بر همین اساس در غروب روز شنبه ارزش هرقطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه به 971 هزار تومان و 492 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 272 و 172 هزار تومان رسید.

در روز یکشنبه ارزش سکه ها تقویت شد، افزایشی که با غیاب بازارهای جهانی و ثبات اونس ناشی از رشد نسبی دلار داخل بود. البته فعالان بازار رشد تقاضا را در کنار افزایش دلار در بالا رفتن بهای سکه ها دخیل می دانند.
بهای سکه در روز دوشنبه با تأثیر گرفتن از روند دلار بازهم رشد قیمت را تجربه کرد و این در حالی است که طلای جهانی در این روز با افت نسبی روبرو شد تا نقشی در رشد قیمت سکه نداشته باشد.

در روز دوشنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه بر بهای 984 هزار تومان و 498 هزار تومان و قیمت ربع سکه و سکه 1 گرمی بر 274 و 174 هزار تومان قرار گرفت.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار سکه که این روزها برای رشد قیمت از هر دستاویزی استفاده می کند در روز سه شنبه با وجود سکون قیمتی دلار از افزایش جزئی طلای جهانی تبعیت کرد و به ارزش سکه بهار آزادی 4 هزار تومان افزود.

در روز چهارشنبه بهای سکه تحت تأثیر فاصله گرفتن اونس از مرز 1200 دلار و نزدیک شدن به محدوده 1210 دلاری، افزایش یافت که رشد دلار داخل این صعود قیمتی را تسهیل کرد.

در پنجمین روز هفته قیمت سکه یک مرز قیمتی بالاتر رفت و در آستانه یک میلیون تومان قرار گرفت. در این روز سکه بهار آزادی به بهای 995 هزار تومان معامله شد که افزایش 7 هزار تومانی نسبت به روز گذشته داشت.

افزایش طلای جهانی و دلار داخل بازار سکه را در روز پنج شنبه قدری افزایشی کرد. البته این رشد در نیم سکه و ربع پا برجا ماند و سکه بهار آزادی با عقب نشینی بر بهای روز گذشته قرار گرفت و طرح قدیم این سکه افت 3 هزار تومانی را شاهد بود و این در شرایطی است که از روز یکشنبه سکه ها روی افزایش قیمت را به خود دیده بودند.

در روز پنج شنبه ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه به 995 و 517 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 287 و 180 هزار تومان رسید.

در هفته قبل بازار سکه رشد قیمتی را تجربه کرد و در یک قدمی میلیون شدن قرار گرفت که در نظر فعالان افزایش تقاضا سایه ای بر روند طلای جهانی و دلار داخل افکند تا بازار تاحدودی در برابر کاهش قیمت مقاومت کند. البته این امر بیشتر در مورد سکه های ربع و 1 گرمی صادق بود.

حال باید دید افزایش تقاضا در روزهای باقیمانده از سال می تواند تحرک را به بازار سکه بازگرداند و زمینه ی جذب بخشی از سرمایه های سرگردان شود./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد