اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

«صنعت طلا و جواهر» می تواند فرهنگ و هنر کشورمان را به دنیا معرفی کند

سایت طلا: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان زنده بودن هنر نزد ایرانیان اعلام کرد: صنعت طلا و جواهر ضمن اشتغال زایی و ارزآوری، می تواند فرهنگ و هنر متعالی کشورمان را به جهانیان صادر کند.


حسن غفوری فرد رئیس بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت و گو با سایت طلا ضمن بیان نقش صنعت طلا و جواهر در رشد اقتصادی کشور بیان داشت: این صنعت هم کارآفرین و هم هنرآفرین است و در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند، مهمترین عامل ایجاد اشتغال و تولید است، و اگر تولید نباشد تنها می توان شاهد فقر در جامعه بود.

وی در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر در این صنف افزود: در صنعت طلا، جواهر و سنگهای قیمتی با استخراج سنگ های ارزشمند از معادن و داشتن ارزش افزوده ی بسیار بالا در حدود 500 درصد، با ایجاد اشتغال و تولید هنر، شعر "هنر نزد ایرانیان است و بس" را در صنعت طلا و جواهر به مصداق رسانده است، به واقع هنر نزد ایرانیان زنده است.

غفوری فرد که از هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران بازدید می کرد، خاطرنشان کرد: صنعت طلا و جواهر می تواند هنر ظریف و زیبای ایرانیان را به دیگر کشورها نشان دهد و علاوه بر صادرات، ارزآوری و کارآفرینی، فرهنگ و هنر ایرانی را نیز به دنیا نشان دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: یکی از حرفه هایی که نیازی به خروج ارز از کشور و واردات ندارد، صنعت ساخت جواهر است و همراه با جواهرسازی، دستگاه های تراش، برگزاری نمایشگاه های مختلف و طراحی طلا و جواهر به توسعه اقتصادی و مشارکت صنف طلا و جواهر در این زمینه کمک می کند، بطوریکه یکی از صنایعی که قابلیت توسعه فراوان دارد و نیازی به مواد اولیه خارجی ندارد، صنعت ساخت طلا و جواهر است.

رئیس بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه در پاسخ به سوال سایت طلا مبنی بر اینکه این شورا در حمایت از این صنف و ارائه طرحها و مدلهای اصیل ایرانی و بومی مصنوعات طلا و جواهر چه اقداماتی را می تواند انجام دهد، عنوان کرد: در رابطه با این موضوع قرار بر این است که از فعالان و دوستانمان در این صنعت در شورا دعوت کنیم تا راههای رشد و کمک به این صنعت با تبادل نظر و مشورت تبیین شود، و چشم انداز این صنعت بسیار خوب به نظر می رسد.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد