اونس طلا2374.15
مظنه14,546,000
18 گرم3,357,900
ارزش سکه32,772,138
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

مصنوعات زراندود و طلاکاری هیچ استانداردی ندارند

عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت: کالاهای تولیدی ما که قاب های طلاکاری شده یا هر نوع مصنوعات طلاست، هیچ استانداردی در کشور ندارند.



مسعود مظفری‌پور - عضو اتحادیه صنایع دستی - بر ضرورت استاندارد‌سازی مصنوعات زراندود و طلاکاری شده تاکید کرد و گفت: این کالاها هیچ استانداری ندارند و با توجه به این‌که تقلب‌هایی در این نوع کالاها صورت می‌گیرد چندین بار با اداره استاندارد نامه‌نگاری کردیم تا بتوانیم حداقل استانداردی را برای این نوع کالاها مشخص و این حوزه را ساماندهی کنیم.

***ضرورت ایجاد تشکل سازندگان مصنوعات طلا

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم تشکل سازندگان مصنوعات طلا را به ثبت برسانیم که این گونه کالاها ساماندهی شوند چون ما زیرمجموعه اتحادیه صنایع دستی هستیم و البته همکاری‌های مختلفی نیز با اتحادیه طلا وجواهر داریم.

مظفری‌پور در عین حال بیان کرد: مهم‌ترین مشکل این است که عده‌ای سودجو کالاهای ما را زیر مجموعه طلا، جواهر محسوب می کنند چون بتوانند رقم بالاتری از مشتریان دریافت کنند که امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

عضو اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: با توجه به اینکه کالاها قابلیت استحصال ندارند بعدا با مشکلاتی مواجه می‌شوند که امیدواریم این موضوع را ساماندهی کنیم.

***جلوگیری از سودجویی قاچاقچیان با استانداردسازی مصنوعات طلا

وی در بخشی از سخنان خود گفت: با استانداردسازی مصنوعات طلا از سودجویی قاچاقچیان جلوگیری می‌شود چون در حال حاضر 50 درصد کالاهای موجود در بازار در این حوزه به صورت قاچاق و بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد می‌شود.

مظفری‌پور اظهار کرد: 20 درصد از تولیدات‌مان صادر می‌شود که این صادرات به کشورهای حوه خلیج فارس صورت می گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد