اونس طلا2348.36
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

رشد تقاضا مهمترین عامل افزایش بهای طلا در شرایط کنونی خواهدبود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بانک استاندارد چارترد بر این باورند که رسیدن قیمت طلا به پایین ترین حد خود در 4 سال اخیر موجب رشد فزاینده تقاضا در بازارهای چین و هند شده و این مساله مانع از کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد.


افزایش تقاضای چین و هند مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران بانک استاندارد چارترد اعلام کردند که افزایش چشمگیر تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند موجب خواهد شد تا طولانی ترین روند نزولی قیمت طلا در ده سال گذشته متوقف شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از شکستن سطح حمایتی 1180 دلاری اکنون به حوالی این مرز رسیده است. قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2000 میلادی تاکنون در حال کاهش برای دو سال متوالی است.

واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در 5 ماه اخیر رسیده است.
پیش بینی می شود میزان فروش طلا و جواهرات در بازار هند نیز در سه ماه پایانی امسال با رشد چشمگیری روبرو شود.

پل هورسنل تحلیلگر ارشد اقتصادی استاندارد چارترد تاکید کرد که کف قیمتی برای هر اونس طلا 1100 دلار خواهد بود. افت شدید قیمت طلا در هفته گذشته موجب افزایش فزاینده تقاضا در بازارهای چین و هند شده است.

شورای جهانی طلا نیز اعلام کرد که تقاضای طلا در چین در سه سال آینده بیش از 20 درصد رشد خواهد داشت. پیش بینی می شود واردات طلا و جواهر هند نیز در سه ماه پایانی امسال بیش از 75 درصد رشد خواهد داشت.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5.1 درصد کاهش داشته است. شاخص ارزش دلار نیز به بالاترین سطح خود در 5 سال اخیر در برابر 10 ارز معتبر بین المللی رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، موسسه مالی ای بی ان آمرو نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید و این رقم سال آینده نیز به کمتر از 800 دلار می رسد.

مایکل هایف تحلیلگر ارشد موسسه سوسایت جنرال نیز پیش بینی کرد که با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و کاهش قیمت نفت احتمال اینکه قیمت طلا نیز به زیر 1000 دلار برسد بیشتر خواهد شد.

سمیر سامانا کارشناس ارشد اقتصادی موسسه مالی ولس فارگوی آمریکا نیز تاکید کرد که با افزایش ارزش دلار و اختلاف بین عملکرد اقتصاد آمریکا و اقتصادهای آسیایی و اروپایی قیمت طلا در سراشیبی نزول بیشتری قرار گرفته است.

به نظر می رسد تنها عاملی که در شرایط کنونی موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی است.

دیوید ویلسون تحلیلگر ارشد سیتی گروپ نیز پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1100 تا 1200 دلار خواهد بود./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد