اونس طلا2318.37
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو/ صعود ادامه دارد؟

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

به گزارش سایت طلا، سرمایه گذاران طلا می توانند شاهد نوسانات بالاتر در هفته آینده باشند زیرا انتظار می رود فدرال رزرو نشان دهد که آمادگی کاهش نرخ بهره را قبل از تابستان ندارد. در عین حال، تحلیلگران گفته اند که با کاهش نرخ بهره در تابستان، بعید است بانک مرکزی چرخه تسهیل خود را قبل از انتخابات 2024 آمریکا در نوامبر آغاز کند. در ابتدا، موضع بانک مرکزی برای طلا منفی خواهد بود زیرا سرمایه گذاران پس از ناکامی در حفظ رکورد بالای 2400 دلار در هر اونس به سود خود ادامه می دهند.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2337 دلار رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است.

وزارت بازرگانی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد تورم در این کشور بیش از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. این به معنای بالا رفتن احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که سرمایه گذاران خرد به طور فزاینده ای اعتماد خود را به فلز گرانبها از دست می دهند، در حالی که تحلیلگران و بازیگران نهادی تثبیت این هفته را به عنوان منادی افزایش بیشتر می دانند.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، از جمله کسانی بود که عملکرد قیمت این هفته را مثبت دید.

وی گفت: طلا در بازار نقدی نزدیک به 2300 دلار حمایت شد. "من فکر می کنم که می تواند 2370 دلار را در روزهای آینده آزمایش کند.

من گمان می کنم آزمایش واقعی با داده های مشاغل ایالات متحده در هفته آینده باشد و یک گزارش شغلی ناامید کننده می تواند دلار و نرخ ها را پایین بیاورد و فلز زرد را بالا ببرد."

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده است که می‌تواند مانع بالا رفتن قیمت طلا شود. این عوامل به همراه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را پایین آورده و مانع افزایش بیش از حد قیمت آن می‌شود.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

این هفته، 10 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و دیدگاه‌ها تقریباً مشابه نظرات هفته گذشته بود. هفت کارشناس یا 70 درصد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو تحلیلگر به نمایندگی از 20 درصد انتظار دارند که طلا همچنان به تجارت خود ادامه دهد. بار دیگر، تنها یک تحلیلگر یا 10 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کرد.

مهمترین اخبار اقتصادی هفته آینده تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه است، اما بازارها همچنین به گزارش اعتماد مصرف کننده در ایالات متحده در روز سه شنبه، اشتغال غیرکشاورزی چهارشنبه ADP، PMI تولید ISM و فرصت های شغلی JOLTS توجه خواهند کرد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی نیز شاهد افزایش معاملات طلا در هفته آینده است.

او گفت: «خرید در سراسر جهان در حال افزایش است. بانک‌های مرکزی همچنان خریدار خالص طلا از نظر اندازه هستند، البته در سال جاری با نرخی کمتر از دو سال گذشته.

دی گفت: "خرید مصرف کنندگان چینی امسال افزایش یافته است، زیرا سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان به دنبال مکانی امن برای قرار دادن پول خود در میان اقتصاد ضعیف و تهدید به کاهش ارزش یوان هستند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد