اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یک پیش بینی مهم /گرانی قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 26 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2376 دلار رسید

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.

حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.

تحلیلگران انتظار دارند تا پایان سال 2024 طلا نزدیک به 2500 دلار در هر اونس معامله شود و نقره به بالاتر از 31 دلار در اونس تا پایان سال 2024 برسد.

آنها می گویند که نسبت طلا به نقره تا پایان سال 2024 پس از رسیدن به 91 برابر در فوریه به 80 برابر عادی شود.

دانیل هاینز، استراتژیست ارشد کالا و تیمش در بانک استرالیا روز دوشنبه نوشت. ما مسیر پیش‌بینی‌های قیمت طلا و نقره را تا سال‌های 2024 و 2025 افزایش می‌دهیم زیرا محرک‌های کلیدی بازار و ضعیف‌تر شدن دلار هنوز محقق نشده‌اند.

برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.

از طرفی گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را 0.2 بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده است.

بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام 25 واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.

برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا 2200 دلار پایین خواهد آورد.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.24 درصد افزایش به 28 دلار و 79 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.36 درصدی 970 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد