اونس طلا2299.16
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

5 قدم بزرگ که باید برای رسیدن به هدف های دوردست زندگی تان بردارید

اغلب تصور می‌کنیم کسانی که با وجود مشغله فراوان از عهده همه کارها بر می‌آیند، ابر انسان‌هایی هستند که با قدرت اراده، بر نفس‌شان کنترل دارند. این آدم ها چقدر با ما فرق دارند؟

به گزارش سایت طلا، واقعیت درباره آن ها این است که این افراد عادت‌هایی در خود ایجاد کرده‌اند که به طور خودکار، وسوسه رخوت و تنبلی را از معادله حذف می‌کند. البته ایجاد عادت‌های جدید، خود نیازمند تلاش و انرژی است.

5 قدم بزرگ به سوی موفقیت می دارید اگر این راهکارها را دنبال کنید.

1. یک هدف مشخص تعیین کنید

شیوه تعریف عادت هایی که امیدوارید ایجاد کنید اهمیت دارد . بهتر است در تعریف عادت‌های جدید ، دقیقا بگویید مایل هستید چه کاری را با چه تناوبی انجام دهید . مثلا به جای آنکه بگویید " به طور منظم مراقبه میکنم " ، بهتر است بگویید " هر روز ۱۵ دقیقه مراقبه میکنم " . اهداف کوچک و قابل دسترس ، شما را از و دلهره شروع کردن آن کار رها میکند . در ضمن سنجش پیشرفت تان به سوی هدف راحت تر خواهد بود .

2. برنامه ای با جزییات و اشاره - محور طراحی کنید

حالا که هدف معلوم است ، باید به راه‌هایی فکر کنید که شما را به سمت اجرای آن راهنمایی کند . مثلا این هدف که می خواهم ۵ روز در هفته ، هر بار نیم ساعت اسپانیایی تمرین کنم هدف خوبی است . اما برای عملی شدن ، بهتر است بگویید در پایان هر روز بعد از آخرین جلسه کاری به مدت نیم ساعت اسپانیایی تمرین می کنم . به این ترتیب احتمال فراموش کردن برنامه ها کم می شود . زیرا زمان و مکان تعیین شده در برنامه تان ، شما را به سمت انجام آن عمل راهنمایی میکند .

موفقیت

3. تکرار را لذت بخش کنید

تحقیقات نشان میدهد اگر پیگیری هدف را به یک امر لذت بخش و سرگرم کننده تبدیل کنید ، احتمال تداوم عمل و در نتیجه رسیدن به هدف بیشتر می شود . مثلا اگر هدف ورزش کردن است ، رفتن به کلاس ورزشی با یکی از دوستان می تواند این کار را به یک عمل لذت بخش تبدیل کند . راه دیگر این است که تفریحات مورد علاقه تان ( مثل تماشای سریال ) را در صورت امکان حین انجام کاری که شما را به هدف نزدیک می کند ( تمرین ورزشی ) انجام دهید .

4. منعطف باشید

تکرار یک رفتار شرط لازم برای ایجاد یک عادت است . داشتن یک برنامه اصلی هم مهم است . اما پیش از آنکه رفتاری به روال تبدیل شود ، لازم است که آگاهانه در انجام آن تنوع ایجاد کنید . مثلا اگر هدفتان این است که هر روز ساعت ۸ صبح بیست دقیقه مراقبه کنید ، در صورت مشغله ، به مراقبه ۱۵ دقیقه ای در ساعت ۵ عصر رضایت دهید تا در صورت انجام نشدن به موقع یک رفتار ، به جای سرخوردگی ، آن را در زمان دیگری انجام دهید .

5. از حمایت جمعی بهره مند شوید

عادت های خوب مسری هستند . سعی کنید از راه معاشرت با کسانی که در مسیر یادگیری یک عادت از شما جلوترند ، به خودتان کمک کنید . مثلا اگر میخواهید دویدن را به عادت منظم تبدیل کنید ، بهتر است بجای قرار گذاشتن با دوستانی که مثل خودتان هنوز عادت دویدن ندارند ، به گروهی که مدت هاست با هم به شکل منظم میدوند ملحق شوید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد