مشخصات فیزیکی الماس امید – قسمت دوم

مشخصات فیزیکی الماس امید – قسمت دوم

ساتع کردن هاله ای قرمز رنگ:

الماس امید نوع خاصی درخشش رنگی را هنگامی که در معرض اشعه های موج کوتاه ماوراء بنفش قرار می گیرد، به نمایش می گذارد. این رنگ قرمز فسفری بسیار درخشان است. هنگامیکه در تاریکی قرار بگیرد یعنی دستگاه را خاموش نمایید برای مدت زمانی این درخشش تبدیل به هاله ای تیره رنگ می شود. شاید وجود همین خاصیت شگفت انگیز الماس امید سبب ایجاد تصور ملعون بودن این الماس در اذهان مردم گشته است. حضور این هاله قرمز رنگ کارشناسان گوهر شناسی را کمک می نماید تا نوع واقعی این الماس را از نوع مصنوعی آن بازشناسند. طبق گفته مجله گوهرشناسی، هاله قرمز رنگ نشان دهنده ترکیب عنصر بارون و نیتروژن در این الماس است.

 

شفافیت:

شفافیت الماس امید در گروه VS1 قرار می گیرد.

 

تراش:

تراش الماس امید به شکل برلیان کاوشن با فست هایی در قسمت گردل و همچنین فست های اضافی در بخش پاویلیون الماس است.

 

ترکیبات شیمیایی:

در سال 2010 تصمیم به شناسایی ترکیبات شیمیایی الماس امید کردند. بنابراین سنگ را به اندازه یک نانومتر سوراخ نموده و ترکیبات بارون، هیدروژن و مقداری نیتروژن را درون آن شناسایی نمودند. عنصر بارون در این الماس در هر میلیون قسمت اتمی بین صفر تا 8 است. هنگامیکه این گوهر را با اشعه مادون قرمز آزمایش کنید به این نتیجه می رسید که شاید عنصر بارون در این الماس سبب ایجاد رنگ آبی در آن شده است.

 

احساس:

هنگامیکه خبرنگار آسیوشیتدپرس این سنگ را در دستان خود گرفت اظهار داشت که اولین کلمه ای که با لمس این الماس به ذهنم رسید چه جالب بود. وی می نویسد: هنگامیکه گوهری 5/45 قیراطی را با اندازه در حدود یک گردو حتی سنگین تر از آن را با درخشش خارق العاده ای که از خود به نمایش می گذارد به ویژه هنگامیکه آن را در دستان خود می چرخانید و بازتاب های نوری را به دلیل تراش های فست زیبا می بینید، نگه می دارید؛ با وجود اینکه مطمئن هستید که یکی از سخت ترین مواد طبیعی را نگه داشته اید اما ترس زیادی از افتادن و شکستن آن در شما احساس می شود.

 

سختی:

به طور کلی الماس ها که الماس امید نیز جزئی از آنها می باشند، سخت ترین کانی موجود در طبیعت است. اما به دلیل ساختار کریستالی خاصی که دارند، پیوستگی ضعیفی در سطح آنها وجود خواهد داشت. به همین سبب اگر جواهرسازان الماس را برش دهند سبب پراکندگی نور در قسمت های مختلف الماس می گردند. همین امر از درخشش این سنگ قیمتی کم خواهد کرد.

برچسب ها :
نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها