الماس های کوه های مالوتی

کوه های Maluti یکی از چشم نوازترین منظره های آفریقای جنوبی هستند. این کوه ها اغلب منبع الماس های درجه 2 و بلورهای بزرگ الماس می باشند.

الماس های کوه های مالوتی

8 سال پیش، یک کارگر از درون زمین بلوری عظیم در معدن Letseng در منطقه Lesotho یافت. الماس عظیمی در حدود 603 قیراط که پانزدهمین الماس بزرگ یافته شده در سراسر جهان می باشد. آکادمی سنگ های قیمتی لندن آن را Lesotho نامید. تا قبل از آن چنین موردی در ان سرزمین یافت نشده بود.

البته گفتنی است که سه الماس 450 قیراطی هم در آن منطقه یافت شده که یک منبع ملی ارزشمند برای منطقه افریقای جنوبی محسوب می گردد.

معدن لتسنگ منحصر به فرد بوده و بالاترین میانگین تولید الماس را دارد(2043 دلار در هر قیراط که در مقایسه با میانگین جهانی 106 دلار در هر قیراط است).

این معدن اغلب بزرگ ترین منبع الماس های درجه 2 است. چنین سنگ هایی در حدود 2% الماس های موجود در جهان می باشند و در Letseng در حدود 4/1 سرزمین را در بر می گیرند.

این معدن در حدود ارتفاع 3100 متری (حدود 10000فوت) از سطح دریا در کوه های منطقه قرار دارد. در حال حاضر، 1500 کارگر در آن معدن مشغول به کار بوده و 60% تبادلات ارزی خارجی افریقای جنوبی را در بر می گیرد.

تصویر بالا یک نمونه الماس از Lesotho می باشد.

 

علاوه بر معدن، کیمبرلیتی که در سال 1975 در جنوب آفریقا توسط زمین شناس Peter Nixon در کوه های Maluti کشف شد، نیز دارای الماس های فراوانی هست. این الماس در حدود 1800قیراط بود. برای چندین سال دولت به معدنکاران اجازه کار در منطقه را داد. اما در سال 1968، معدن بزرگ RTZ به جستجوی منطقه پرداخت. شرکت برای گسترش برداشت الماس برای مدت 4 سال تلاش کرد اما درجه ای کمتر از 2 قیراط رو در هر 100 تن تعیین کرده که برای سوددهی معدن کم بود.

بعد از این که RTZ حذف شد، دولت از De Beers  دعوت به بررسی کرد. نتیجه دیدار او به عملکرد محدودی انجامید. معدنکاری مناطق غنی به کیمبرلیت مربوط بود که تقریبا برای یک دهه در سال 1982 بسته شده و صنعت جهانی الماس رو به بحران عمیقی دچار کرده بود. برای مدت 20 سال شرکت های مختلف تلاش کردند ولی هیچ کدام سودی به دست نیاوردند. تا اینکه در سال 1998 فوران آتشفشانی، مناطق زیادی را در آن نزدیکی به تخریب کشانید و چندین شهر را خراب کرد.

بعد از ان در مناطق محدودی شرکت الماس Letseng در جنوب آفرقا برای چند سال به فعالیت مشغول شد و بعد از 5 سال در مقیاس کوچک به سوددهی رسید که کمتر از 40 هزار قیراط در هر سال بود.

در سال 2004، Maharasoa کار با بانک مرکزی Lesotho را آغاز کرد که دولت 70% در آن مشارکت داشت. تنوره های کیمبرلیتی هرگز به طور کامل کشف نگردیده و استخراج کامل انجام نشد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها