اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گشت زنی کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز

سایت طلا: به دنبال تهدید ایران نسبت به بستن تنگه هرمز در پاسخ به تحریم ها و هدف قرار گرفتن برنامه هسته ای خود، کشتی های نظامی آمریکایی طی روزهای اخیر در حال گشت زنی در این منطقه می باشند.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، "دومینیک چیرچیلا" مشاور ارشد سازمان مدیریت انرژی در نیویورک طی گزارشی ضمن اعلام گشت زنی کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز علت افزایش بهای نفت را افزایش نگرانی ها نسبت به عرضه جهانی نفت امروز دوشنبه را پس از برخورد یک کشتی آمریکایی با نفتکش ژاپنی اعلام کرده است.

براساس این گزارش، دولت آمریکا روزگذشته از برخورد یک ناوشکن آمریکایی با نفتکش ژاپنی در نزدیکی تنگه هرمز خبرداد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، مشاور ارشد سازمان مدیریت انرژی در نیویورک در ادامه اظهارداشت: علت افزایش تصادفات احتمالی و جریان ترافیک در تنگه هرمز گشت زنی کشتی های نظامی آمریکا در این منطقه می باشد.

مجلس ایران طرحی را برای کنترل ترافیک تنگه ی هرمز ارائه کرده است که طی آن ایران نقشه ای را برای نظارت و مدیریت ترافیک کشتی ها در این تنگه مورد بررسی قرار می دهد.

طی هفته‌های گذشته نیز خبری اعلام شد مبنی بر اینکه آمریکا و 20 متحدش قصد دارند در ماه سپتامبر یک مانور مین روبی در خاورمیانه برگزار کنند. هدف این مانور حذف تهدید مین ها در آب های استراتژیک بین المللی در خاورمیانه، دریای سرخ، خلیج عدن ، خلیج عمان و خلیج فارس عنوان شد.

همان زمان خبرگزاری بلومبرگ، گزارش داد که هدف از این مانور نظامی آمریکا و متحدانش مقابله با درگیری نظامی احتمالی بین رژیم صهیونیستی و ایران است.
به گزارش سایت طلا، جیمز ماتیس، فرمانده ستاد مرکزی در فلوریدا می گوید از 40 مانور نظامی دو جانبه و چند جانبه ای که در سال جاری برگزار می شود، این مانور مین روبی یک همکاری گسترده است که بین شرکای بین المللی در خارج و داخل منطقه با منافع اقتصادی و امنیتی مشترک ، انجام می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مانور نظامی با تقویت بیشتر روابط شرکای بین المللی خاتمه می یابد.

این در حالی است که مین های موجود در بستر تنگه هرمز می توانند در ترافیک تانکری این منطقه اختلال ایجاد کند مگر اینکه این مواد منفجره از بستر دریا حذف شوند. از سوی دیگر این مین ها می توانند هزینه شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات بیمه به تانکر های نفتی را افزایش دهد که در نهایت به افزایش بهای نفت می انجامد.

مقامات آمریکایی ادعا می کنند تعداد مین هایی که ایران تا سال 2008 در بستر تنگه هرمز کار گذاشته به 5 هزار عدد می رسد. این در حالی است که تعداد این مین ها در سال های 1980 و جنگ ایران و عراق حدود هزار عدد بود.

به گزارش بلومبرگ، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین، در 23 ژوئن 4 دستگاه مین روب دیگر را به ناوگان مین روب‌های خود در خلیج فارس اضافه کرده است. از سوی دیگر برخی تجهیزات شناسایی مین نیز در اختیار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته است. تجهیزات شناسایی لیزری، حسگر های زیر آب و هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین از دیگر تجهیزاتی است که در اختیار نیرو های آمریکایی مستقر در منطقه قرار گرفته است.

در همین حال فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران تامین کننده امنیت صددرصدی منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، تصریح کرد: مدیریت تنگه هرمز و کنترل کامل منطقه دست ایران است.

فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شدند و درباره تامین امنیت منطقه خلیج فارس به گفت‌و گو نشستند.

شایان ذکر است، تنگه هرمز گذرگاه راهبردی است که انتقال یک پنجم صادرات جهانی نفت از راه دریا ازاین مسیر صورت می گیرد، و در صورت هرگونه نا امنی در این منطقه بهای نفت و به دنبال آن طلا با رشد صعودی مواجه خواهد شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد