اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جلسه ی رهبران مالی اروپا و باز هم داستان قدیمی کنترل بحران اقتصادی

سایت طلا : رهبران مالی 17 کشور عضو منطقه ی یورو در حالی خود را برای شرکت در جلسه ای امروز در بروکسل آماده می کنند که امیدی به نتیجه دار بودن این جلسه وجود ندارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ ، این جلسه قرار است در روز جاری در شهر بروکسل تشکیل شود. نکته ی قابل توجه این است که اگر به گذشته ی این جلسات دقت کنیم درخواهیم یافت که امیدی به نتیجه مند بودن این جلسات وجود نخواهد داشت. در اکثر این جلسات تصمیماتی گرفته شده است که بحران اقتصادی در اروپا را برای مدت کوتاهی با کاهش رو به رو ساخته است و پس از گذشت مدت زمانی طولانی تر، بحران اقتصادی موجود در منطقه ی یورو دوباره به حالت اولیه ی خود بازگشته است. نکته ای که این ادعا را به اثبات می رساند، کاهش دوباره ی بهای یورو در بازارهای جهانی قبل از شروع این جلسه می باشد .

براساس این گزارش بهای یورو نسبت به دلار در بازارهای جهانی با کاهشی دیگر به 1 دلار و 225 سنت رسیده است که پس از سال 2010 کمترین بهای این واحد پولی در مقابل دلار به حساب می آید . از سویی دیگر بهای این واحد پولی نسبت به ین نیز با کاهش رو به رو شده است . برهمین اساس بهای یورو نسبت به ین به 43/97 رسیده است که کمترین میزان را پس از پنجم ماه ژوئن به حساب می آید.

لازم به ذکر است که امروز دوشنبه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی در ساعت 17 به وقت تهران در کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد و نسبت به تصمیم اخیر این بانک در مورد تاثیر کاهش نرخ بهره ی بانکی و همچنین برنامه های آینده ی این بانک توضیحاتی را اعلام خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا جلسه ی روز جاری وزرای مالی 17 کشور عضو منطقه ی یورو نیز همانند جلسات گذشته خواهد بود یا اینکه نتیجه ای به دست خواهد آمد که منجر به تقویت شرایط اقتصادی منطقه ی یورو خواهد شد./ح

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد