اونس طلا2348.41
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

دو راهی سرمایه داران، دلار یا طلا

سایت طلا: اونس جهانی طلا پس از حرکت صعودی چشمگیری که در روز جمعه ی هفته ی گذشته داشت، امروز با کاهش حجم معاملات بازارهای اروپایی کار خود را با کاهش خفیفی آغاز کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، بهای اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 00:24 به وقت لندن با کاهش 0.1 درصدی رو به رو شد و به 1594 دلار و 99 سنت در هر اونس رسید.این کاهش در حالی رخ داده است که بهای این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی در پایان روز جمعه چیزی در حدود 3 درصد افزایش را تجربه کرده بود که بیش ترین میزان روند صعودی اونس جهانی طلا در یک روز گزارش شده است .

رهبران اروپایی در روز جمعه در بروکسل به این نتیجه رسیدند که نسبت به برخورد با قوانین موجود انعطاف بیشتری را نشان دهند .آنها تصمیم گرفتند تا با تجدید نظر بر روی قوانین در دست اجرا راهی را برای تقویت سیستم های بانکی پیدا کنند.

همچنین آن ها نه تنها افزایش نقدینگی بانک های این منطقه را دستور کار قرار داده اند بلکه کاهش هزینه های استقراضی را در دستور کار قرار داده اند تا از این طریق بتوانند عمق بحران اقتصادی موجود در اسپانیا و ایتالیا را با کاهش رو به رو سازند.

اما در این میان شرایط اقتصاد جهانی به سمتی که سرمایه داران دیگر اعتمادی به بازارهای مبادلاتی از خود نشان نمی دهند. برای مثال شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا به دلیل کاهش سطح خریدهای الکترونیکی با کاهش رو به رو شده است .از سویی دیگر رشد اقتصادی کشورهای چین و ژاپن نیز به عنوان دومین و سومین اقتصاد جهان با کاهش رو به رو شده است.

افزایش رکود اقتصادی در جهان زمینه را برای تبدیل سرمایه ها به یک جایگزین امن، فراهم خواهد ساخت. حال باید دید که در این میان از بین دلار یا طلا کدام یک به عنوان سرمایه ای امن به کار خود ادامه خواهد داد. /ح

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد