اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشتی اقتصاد جهانی با فروپاشی روبرو خواهد شد

سایت طلا : اقتصاددان ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی هشدار داد که کشتی تایتانیک اقتصاد جهانی احتمالا در صورت ادامه روند کنونی با ورشکستگی و فروپاشی روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلد ایگل، استفان کینگ تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه مالی اچ اس بی سی، سومین بانک بزرگ جهان، تاکید کرد که شرایط اقتصادی دنیا اکنون مانند کشتی تایتانیک شده است.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: ما دقیقا نمی دانیم بحران و رکود بزرگ در اقتصاد جهان چه زمانی اتفاق خواهد افتاد ولی این احتمال وجود دارد که کشتی اقتصاد جهانی به زودی با یک کوه یخی بزرگ برخورد کند و در صورتی که این فاجعه رخ دهد، قایق نجات کافی برای رهایی از این بحران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: من بارها هشدار داده ام که اگر بحران و رکود اقتصادی بزرگ دیگری به وقوع بپیوندد، دولت های جهان قادر نخواهند بود مانند بحران 2008 میلادی اقدامات مناسبی را برای رهایی از آن انجام دهند و کشتی تایتانیک اقتصاد جهانی با فروپاشی روبرو خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: میزان بدهی های جهان از زمان وقوع رکود و بحران بزرگ تاکنون 40 درصد افزایش داشته است. ما اکنون با بدهی سنگین 200 هزار میلیارد دلاری روبرو هستیم که این رقم تقریبا 3 برابر اندازه اقتصاد جهانی است. این واقعا یک چالش تایتانیکی برای سیاست گذاران اقتصادی دنیا به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا، استفان کینگ تاکید کرد: ما اکنون به وقوع یک رکود و بحران بزرگ اقتصادی دیگر بسیار نزدیک شده ایم. اقتصاد آمریکا در سال های اخیر علی رغم تزریق میلیاردها دلار نقدینگی و اجرای سیاست های محرک پولی، به رشد و رونق با ثبات و پایدار دست نیافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بازار سهام با حباب قیمتی روبرو شده و اگر این حباب از بین برود بسیاری از سرمایه گذاران با زیان و ضرر سنگینی روبرو خواهند شد. وقوع رکود اقتصادی احتمالی در چین موجب خواهد شد تا پکن ارزش یوان را کاهش دهد. اگر آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش دهد، قطعا با رکود اقتصادی دیگری روبرو خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی جهان اکنون شبیه سال 2008 میلادی نیست که فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان بتوانند با اتخاذ سیاست های محرک پولی با بحران اقتصادی و مالی مقابله کنند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد