اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توسعه صادرات لازمه اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم رفع موانع صادرات گفت: تیم اقتصادی دولت قصد دارد سیاست یکسان سازی نرخ ارز را به نتیجه برساند که یکی از لازمه های انجام این مهم کسب درآمد ارزی حاصل از صادرات است.



ابراهیم نکو درباره راهکارهای افزایش صادرات گفت: آنچه مشخص است که یکی از راهکارهای رونق بخش تولید حمایت از بخش صادرات است به دلیل اینکه زمانی تولید می تواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست یابد که تولید صادرات محور در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری،روی موضوع حمایت همه جانبه از صادرات تاکید شده، بنابراین باید یک برنامه ریزی جامع و مدت دار در این زمینه تدوین و مشوق هایی برای انجام این مهم تعیین شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: تیم اقتصادی دولت قصد دارد،سیاست یکسان سازی نرخ ارز را به نتیجه برساند که یکی از لازمه‌های انجام این مهم کسب درآمد ارزی حاصل از صادرات است.


***کشورهای منطقه بازارهای مناسبی برای کالاهای ایرانی هستند

نکو تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور درسال های گذشته با چالش هایی مانند افزایش قیمت ارز روبرو بودند که این موضوع باعث شد تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شوند؛بنابراین باید در راستای سیاست افزایش صادرات این موضوعات رفع شود.


***عزم مجلس در بازنگری قوانین بخش صادرات

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که برای توسعه بخش صادرات کشور قوانین این بخش را تسهیل کنند،همچنین شرایط لازم برای تقویت زیرساخت ها را فراهم کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: کشورهای منطقه دارای بازارهای مناسبی برای کالاهای ایرانی هستند بنابراین فعالان اقتصادی با تحقیق در بازارهای منطقه باید تلاش کنند بخشی از تولید داخل براساس نیازهای صادراتی صورت گیرد.

گفتنی است؛ در بند 10 سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است:

حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:

- تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.

- گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز.

- تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات.

- برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه.

- استفاده از سازوکار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز.

- ایجاد ثبات رویه و مقررات درمورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد