اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حضور دکتر سیف در جلسه روسای كل بانك های مركزی گروه ٢٤

دكتر سيف كه با هیئت همراه جهت شركت در اجلاس بهاره صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در سال 2015 در واشنگتن به سر مي برد، در جلسه روساي كل بانك هاي مركزي گروه ٢٤ شركت كرد.



رییس کل بانک مرکزی در این جلسه که تاکید زیادی بر تامین مالی با هدف توسعه داشت، نقطه نظرات خود را در قالب دو نکته بیان نمود. ایشان ضمن اعلام اهمیت موضوع توسعه در سال های آتی و با تاکید بر مشکلات موجود در جامعه بین الملل، اظهار داشت که سیاست ها باید در جهت کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی اقتصاد در مقابل شوک های خارجی تعیین شوند.

وی افزود: این امر مستلزم تجدید منابع بودجه ای مورد استفاده در زمان بحران، تقویت چارچوب نهادی و همچنین اصلاحات ساختاری است که از طریق بهبود محیط کسب و کار موجب افزایش رشد و اشتغال شده و به سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه منتهی شود.

ایشان همچنین اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و بهداشت و تلاش برای بهبود سیستم تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد. در این راستا همکاری کشورهای گروه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) و سایر گروه های منطقه ای را که دارای منابع مالی کافی هستند را مکمل این امر توصیف نمود.

دکتر سیف توسعه منابع انسانی و افزایش تامین منابع مالی ترجیحی برای کشورهای در حال توسعه را اولویت دوم جوامع بین المللی جهت دستیابی به اهداف توسعه با ثبات تا سال 2030 اعلام نمود و تداوم تلاشها برای ارتقای سیستم تجاری، بهبود همکاری های مالیاتی بین المللی و اصلاح ساختار بدهی دولت ها را از الزامات این امر برشمرد.

ایشان کشورهای توسعه یافته را موظف به ارائه تعهدات خود درخصوص همکاری های توسعه ای دانست و اظهار داشت چارچوب کنونی تامین مالی، منابع موردنیاز را تامین نمی کند.

ایشان در خاتمه اظهارات خود با اشاره به آثار مثبت سرمایه گذاری مکفی دولت ها بر رشد کوتاه مدت و تولید بالقوه، سرمایه گذاری انجام شده در زیرساخت ها را ناکافی دانسته و با توجه به تاخیر در اجرای اصلاحات لازم در ساختار فعلی حاکم بر موسسات مالی بین المللی و آثار منفی این امر، تاسیس بانک توسعه جدید بریکس (BRICS) و بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB) را در این رابطه مثبت ارزیابی نمود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد