اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت نفت از 63 دلار عبور کرد/احتمال کاهش عرضه جهانی نفت

مذاکرات برخی کشورها برای کاهش عرضه جهانی نفت و نیز افزایش ذخایر نفت آمریکا کمتر از پیش‌بینی‌های قیمت نفت را افزایش داد و از بشکه‌ای 63 دلار عبور کرد.



امروز قیمت نفت برنت از اگرچه نسبت به روز گذشته 20 سنت کاهش داشت اما با عبور از بشکه 63 دلار بیشترین قیمت را در سال 2015 رقم زد قیمت نفت آمریکا هم بشکه‌ای 56 دلار و 39 سنت خرید و فروش شد.

به گزارش رویترز از دلایل افزایش قیمت جهانی نفت عدم افزایش ذخایر نفت آمریکا در حد پیش‌بینی‌های قبلی بوده است. قیمت نفت بعد از آن افزایش یافت که ذخایر نفت آمریکا بسیار کمتر از پیش‌بینی قبل ظاهر شد، ذخایر نفت آمریکا رکورد چهاردهمین هفته متوالی را زد و به رقم بیش از 483 میلیون بشکه رسید.

از سوی دیگر مذاکرات بین کشورهای اصلی تولیدکننده نفت در این هفته حاکی از گمانه‌زنی‌ها برای کاهش تولید نفت است. اگرچه اکثر تحلیل‌گران بر این باورند این احتمال بعید است.

هنوز تحلیل‌گران می‌گویند عرضه نفت در بازارهای جهانی همچنان بیش از تقاضا خواهد ماند چرا که تولید بیشتر انجام می‌شود و تقاضا هم کمتر است. این مسئله به ویژه در کشور چین بسیار مشهود است و رشد اقتصادی در این کشور کمترین آهنگ رشد را در 6 سال اخیر داشته است.

ANZ بانک اعلام کرد چرخش قیمت نفت در حالی انجام می‌شود که افزایش تولید نفت را در کشورهای اپک در ماه مارس شاهد بودیم که احتمالا این روند در ماه آوریل هم ادامه خواهد داشت.

برخی کارشناسان می‌گویند با توافق نهایی ایران و گروه 1+5 افزایش عرضه نفت بیشتر خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد