اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا امسال بازار سهام را شکست خواهد داد

سایت طلا: تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال بر این باور است که عملکرد قیمت طلا در سال 2015 میلادی به گونه ای خواهد بود که نسبت به بازار سهام سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 2.5 درصد رشد داشته است. شاخص سهام اس اند پی نیز در این مدت با رشد یک درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، آخرین باری که قیمت طلا نسبت به شاخص سهام با رشد بیشتری روبرو شده مربوط به سال 2011 میلادی بوده است. در آن سال قیمت طلا با رشد 16 درصدی روبرو شد ولی شاخص سهام تقریبا ثابت باقی ماند.

جورج گرو تحلیلگر موسسه آر بی سی در این باره گفت: علت اصلی افزایش مجدد قیمت طلا در شرایط کنونی انتشار گزارش ناامید کننده وزارت کار آمریکا بوده است.

وی در ادامه افزود: این گزارش نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه مارس تنها 126 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است در حالی که کارشناسان اقتصادی این رقم را 248 هزار فرصت شغلی پیش بینی کرده بودند.

جورج گرو گفت: افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می تواند به ضرر قیمت طلا باشد چرا که این مساله به نفع ارزش دلار خواهد بود و در نهایت تقاضا برای خرید طلا را کاهش می دهد. ولی از سوی دیگر تغییر گمانه زنی ها نسبت به زمان افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

وی افزود: اکنون بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو به جای ژوئن نرخ بهره خود را در نشست سپتامبر افزایش خواهد داد و این مساله بی شک به نفع قیمت طلا خواهد بود. افزایش نرخ بهره می تواند به ضرر سود شرکت های بزرگ آمریکایی باشد و این مساله موجب افت نسبی شاخص سهام خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید انتشار اخبار بد اقتصادی نیز می تواند به روند نزولی شاخص سهام بورس وال استریت دامن بزند و این مساله کمک زیادی به افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد کرد.

وی گفت: من فکر می کنم روند نزولی ارزش دلار طی ماه های آینده ادامه خواهد یافت و این مساله موجب افزایش بیشتر قیمت طلا می شود. به نظر من قیمت طلا به زودی به بالاتر از 1256 دلار خواهد رسید که 3 درصد از قیمت های کنونی بیشتر خواهد بود.

طلا می تواند تا پایان سال 2015 میلادی سود بیشتری را نسبت به بازار سهام عاید سرمایه گذاران بین المللی کند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد