اونس طلا2348.32
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

افزایش نرخ بهره آمریکا موجب فروش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری خواهد شد

سایت طلا: تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورتی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد این مساله موجب خواهد شد تا صندوق های بزرگ سرمایه گذاری اقدام به فروش ذخایر طلای خود کنند.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، با افزایش گمانه زنی ها نسبت به اقدام احتمالی فدرال رزرو در بالا بردن نرخ بهره برای نخستین بار از سال 2006 میلادی، صندوق های سرمایه گذاری و پوشش ریسک میزان ذخایر طلای خود را کاهش داده اند و این احتمال وجود دارد که با افزایش رسمی نرخ بهره آمریکا، بخش بیشتری از ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری به فروش برسد.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بزرگ بین المللی طی هفته گذشته بیش از 18.9 تن از ذخایر طلای خود را فروخته اند که این بیشترین میزان از نوامبر گذشته به شمار می رود. نگرانی های مربوط به بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا و افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر این اقدام سرمایه گذاران بین المللی داشته است.

نشست مقام های فدرال رزرو آمریکا طی دو روز آینده برگزار خواهد شد و بیانیه پایانی این نشست در روز چهارشنبه مشخص خواهد کرد که وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده چگونه خواهد بود.

کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت های شغلی ایجاد شده طی ماه های اخیر در آمریکا موجب افزایش گمانه زنی ها در خصوص رشد نرخ بهره بانکی شده است. این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود.

گزارش سایت طلا می افزاید میزان مبادلات طلا در بازارهای جهانی نیز طی روزهای گذشته با افت نسبی روبرو شده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت یک درصدی روبرو شده است ولی هنوز بالاتر از سطح 1150 دلاری تثبیت شده است.

در ماه مارس تاکنون بیش از 4.3 میلیارد دلار از ارزش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان کاسته شده است که این رقم از سپتامبر گذشته بی سابقه بوده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره موجب وقوع رکود اقتصادی دیگری در این کشور خواهد شد. اجرای محرک پولی بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش یورو در برابر دلار و در نتیجه قیمت طلا داشته است. بانک مرکزی اروپا از هفته گذشته اجرای این برنامه را آغاز کرده است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد