اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قاچاق کالا و ارز، آمار درصدی دقیق ندارد/ ورود قسمتی از قاچاق کشور از مبادی رسمی

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مطمئناً قسمتی از قاچاق کشور از مبادی رسمی است اما در خصوص درصدی از حجم آن نیاز به اقدامات کارشناسی بیشتر دارد.


حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در خصوص اظهارات رئیس مجمع کارآفرینان ایران مبنی بر ورود 60 درصد کالاهای قاچاق به صورت رسمی در کشور،‌ گفت: ارایه ‌آمارهای درصدی به گونه‌ای نیست که بتوانیم برای میزان قاچاق وارد شده درصد مشخص اختصاص دهیم چرا که لازمه این اقدام اتکا به آمارهای قابل توجهی است.

وی افزود: قاچاق حاصل خروجی اقتصاد پنهان است پس ما نمی‌توانیم خیلی درصد دقیق و مشخصی ارایه کنیم اما مطمئناً ورود قسمتی از قاچاق کشور از طریق راه های رسمی است و مابقی از طریق مبادی غیر مجاز که به عنوان حفره‌های ورود قاچاق در کشور وجود دارند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تائید این موضوع اظهار داشت: مطمئناً قسمتی از قاچاق کشور از مبادی رسمی است اما در خصوص درصدی از حجم آن نیاز به اقدامات کارشناسی بیشتر دارد.

حقیقی تصریح کرد: در راستای آسیب‌شناسی مسئله قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی کار کارشناسی و برنامه ریزی های عمده‌ای صورت گرفته است که امیدواریم با انجام این برنامه‌ها و همکاری دستگاه‌هایی که می‌توانند در این خصوص اقدام خاصی انجام دهند بتوانیم هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با جدیتی بیش از گذشته پیش ببریم.

حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص میزان قاچاق سیگار گفت: قاچاق سیگار طبق برآورد در سال 93 حدود 15 میلیارد نخ بوده است.

وی در ادامه در خصوص عدم رفع معضل قاچاق در کشور با وجود تلاش های صورت گرفته، اظهار داشت: قاچاق یکی از مصادیق اقتصاد پنهان و پدیده‌ای است که برخی افراد مبادی رسمی را با اقدامات خاصی دور می‌زنند و متاسفانه یک بعدی نیست که بتوانیم تنها از طریقی خاص به مبارزه با این پدیده بپردازیم.

حقیقی افزود: قاچاق مربوط به اشکالات و شرایط و گستردگی خطوط مرزی کشور است و علاوه بر آن معافیت‌های فراتر از حد مجاز و عملکرد دستگاه‌های رسمی برمی‌گردد که در این خصوص نیاز به یک برنامه جدی برای اقدامات پیشگیری و مقابله، توام با هم داریم تا بتوانیم با مبادی ورود و خروج قاچاق برخورد کنیم به گونه‌ای که با علت و معلول به صورت هم زمان برخورد کنیم تا بتوانیم هر چه سریعتر به اهداف مورد نظر خود برسم.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد