اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاران دست به عصا

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا نمایانگر اوضاع نه چندان مطلوب اقتصاد جهانی است.



طلا از زمانی که توسط بشر کشف شد به سرعت به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش اقتصادی تبدیل شد. حتی در روزگار امروز که کاربرد‌های صنعتی فراوانی پیدا کرده است ویژگی‌های اقتصادی طلا ارجحیت بیشتری دارد و همین ویژگی طلاست که حتی می‌تواند به عنوان سنجه‌ای از اوضاع اقتصاد جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

اصولا به جهت کاربرد اقتصادی طلا در زمان رونق اقتصادی قیمت‌های آن روند کاهشی به خود می‌گیرند و در زمانی که در دوره‌های رکود و نااطمینانی اقتصادی قرار داشته باشیم روند قیمت‌ها در بازار طلا فزاینده می‌شود.

با بررسی روند کنونی قیمت‌ها در بازار جهانی می‌توان به نتایج قابل تاملی دست یافت، افزایش قیمت‌ها در این بازار که بسیار پر افت و خیز بوده است نمایانگر اوضاع نه چندان مطلوب اقتصاد جهانی است.

اوضاع نامناسب اقتصاد در چهار گوشه جهان (کاهش رشد اقتصادی چین، اروپا و برزیل همچنین اوضاع نا به ‌سامان اقتصاد روسیه) عوامل محرک برای افزایش قیمت طلا هستند اما دراین میان بهبود شرایط اقتصاد آمریکا (ادامه‌ی رشد بالای 2 درصد برای دو سال پیاپی و پیش‌بینی نرخ رشد 3.1 درصدی برای سال 2015) امید‌های سرمایه‌گذاران را برای بهبود شرایط سرمایه‌گذاری زنده نگاه داشته است. دورنمای شرایط کنونی برای سرمایه‌گذاران نا مشخص است.

در اصطلاحات اقتصادی از این وضعیت با اصطلاح دورنمای مه‌آلود یاد می‌شود و به طور طبیعی سیاستی که در این شرایط از طرف سرمایه‌گذاران اتخاذ می‌شود سیاست حرکت دست به عصا است. سرمایه‌گذاران برای حفظ سرمایه‌های خود و پرهیز از نااطمینانی غیر سیستماتیک به سمت بازار‌های فلزات گرانبها روی می‌آورند که ذاتا از امنیت بیشتری برخوردار است اما در همین شرایط کاملا گوش به زنگ هستند تا در صورت مشاهده دورنمای مثبت سرمایه‌های خود را به سمت بازار‌های دیگر که از سود بیشتری برخوردار هستند حرکت دهند.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان پیش‌بینی کرد که تا مشخص شدن و قابل پیش‌بینی شدن شرایط اقتصادی جهانی و کنار رفتن ابر‌های تیره نااطمینانی شاهد نوسانات افزایش قیمت در بازار طلا باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد