اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا طی هفته جاری بالاتر از 1200 دلار باقی می ماند

سایت طلا: تحلیلگران مسائل اقتصادی بر این باورند که هفته جاری دوره مثبتی برای تحولات بازار طلا خواهد بود و قیمت طلا بالاتر از سطح روانی 1200 دلار در هر اونس ثابت باقی خواهد ماند.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، قیمت طلا هفته ای که گذشت را با رشد 0.8 درصدی تجربه کرد و به سطح 1213 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد که گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2014 میلادی به نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور دامن زده است.

وی افزود: این گزارش موجب افزایش ناامیدی ها شده و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا را در شرایط کنونی کمتر کرده است.

بارت ملک گفت: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1192 دلار خواهد بود و من فکر می کنم قیمت طلا در هفته آینده بالاتر از این سطح خواهد بود. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1216 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1230 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند که قیمت طلا هفته جاری صعودی است. با توجه به کاهش تنش ها در اوکراین و توافق اولیه یونان و وام دهندگان بین المللی، اکنون توجه سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر بر برنامه محرک پولی بانک مرکزی اروپا معطوف شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بانک مرکزی اروپا قصد دارد اجرای محرک پولی هزار میلیارد یورویی خود را از ماه مارس آغاز کند. این مساله می تواند تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشد.

بانک مرکزی اروپا قصد دارد در نشست پنج شنبه آینده خود جزییات بیشتری را در خصوص برنامه محرک پولی اعلام کند. جورج گرو از موسسه آر بی سی کاپیتال نیز گفت: قیمت طلا در هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد چرا که هنوز معلوم نیست که فدرال رزرو آمریکا چه زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

وی افزود: انتشار آمارهای بیشتر اقتصادی در آمریکا در روزهای آینده می تواند چشم انداز روشن تری را نسبت به وضعیت نرخ بهره این کشور ترسیم کند. گزارش روز جمعه آینده وزارت کار آمریکا تاثیر بسیار زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت. اقتصاددانان بر این باورند که آمریکا در ماه فوریه بیش از 241 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

برگزاری نشست بانک مرکزی کانادا نیز از مهمترین اتفاقات روزهای آینده است./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد