اونس طلا2345.26
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

سایت طلا: بهای ارز که از هفته گذشته با افت مواجه شده، در ابتدای این هفته بر سردی قیمت و آرامش بازار حکایت دارد.


به گزارش سایت طلا، افت و خیز دلار در میانه ی هفته با وجود ثبات در آغاز و پایان هفته کافی بود تا هفته ی دیگر به کارنامه کاهشی این ارز افزوده شود.

براساس این گزارش، امروز گرچه بهای ارز مقدار از افت روز گذشته خود را جبران کرد، ولی با فروش دلار به قیمت 3412 تومان نگاهی به هفته قبل داشت، و شاخص بازار ارز در سرمای زمستان بازار را به ثبات و آرامش رسانده است.

در روز گذشته فضای بازار ارز آرام و دلار با نوسان محدود، افت 6 تومانی را تجربه کرد و این در حالی است که تقاضای چندانی برای دلار وجود نداشت.

نگاهی به بازار ارز هفته گذشته نیز از روند کاهشی این اسکناس پشت سبز با افت 16 تومانی حکایت دارد.
بر همین اساس، بازار ارز روز شنبه ی گذشته را با افزایش ارزش دلار آغاز کرد و بهای این ارز تا سطح 3435 تومان بالا رفت که به گفته فعالان افزایش تقاضای ارزی تاجران و کاهش حجم عرضه زمینه ساز این امر بوده است. در روز شنبه ارزهای رقیب دلار نیز رشد قیمت را البته در دایره ای وسیعتر تجربه کردند.
اما با وجود افزایش تقاضا در ابتدای روز، فروش ارز توسط برخی از صرافی بانک ها این روند را خنثی و دلار با عقب نشینی بر بهای روز پنج شنبه آرام گرفت.
در روز یکشنبه نوسانات دلار بسیار محدود و دلار تغییر خاصی را به ثبت نرساند.

دامنه نوسانات بازار ارز از سه شنبه هفته قبل محدود و دلار در بازه قیمتی 3425 تا 3435 تومان نوسان داشت که در این آرامش مدیریت عرضه ارز توسط صرافی بانک ها مانع از رشد و یا ریزش هیجانی قیمتها شد.
در غروب روز یکشنبه ارزش دلار بر بهای 3428 تومان و هر پوند انگلیس و یورو بر قیمت 3945 و 5290 تومان قرار گرفت.

روز دوشنبه دلار در ادامه روزهای کم نوسان خود کاهش 6 تومانی را به ثبت رساند که این روند در روز سه شنبه ارزش دلار را با افزایش دامنه ی افت و خیزها به نزدیکی مرز 3400 تومان رساند و حتی در لحظاتی دلار بهای زیر این مرز را نیز لمس کرد.

در این روز فعالان غیر رسمی به فروش ارزهای خود مبادرت ورزیدند که با عرضه ارز زمینه کاهش قیمت دلار را فراهم کردند و این در حالی است که صرافی بانک ها در این روز فعالیتی در بازار ارز نداشتند.

برخی از فعالان تعطیلات بازارهای مالی و سال نوی چینی و احتمال کاهش تقاضا را دلیل فروش ارزها و افت دلار می دانند.
در غروب روز سه شنبه بازار ارز شاهد دلار 3404 تومانی و یورو و پوند 3910 و 5270 تومانی بود.

روز چهارشنبه بهای دلار افزایش یافت تا بخشی از افت روز گذشته را جبران کند. اما نرخ فروش پوند با نزول قیمتی مواجه شد. پوند تحت تأثیر افت این ارز در بازارهای جهانی با کاهش 20 تومانی مواجه شد.
دامنه نوسانات دلار که از روز گذشته تاحدودی بیشتر شده بود سبب شد تا دلار با رشد 8 تومانی به بهای 3412 تومان دست یابد که در نظر برخی از فعالان این رشد ناشی از افزایش تقاضا بود.
در این روز ارزش پوند و یورو به 5250 و 3915 تومان و درهم امارات به 933 تومان رسید.

شاخص بازار ارز در روز پنجشنبه نوسان چندانی نداشت و بر بهای 3412 تومان گرفت تا تفاوتش با روز شنبه به 16 تومان افت برسد.
اما یورو و پوند در این روز افزایش قیمت را تجربه کردند، بطوریکه در ساعات پایانی روز پنجشنبه ارزش یورو با رشد 15 تومانی به 3930 تومان و پوند با افزایش 30 تومانی به 5280 تومان رسید که با این وجود نسبت به روز شنبه کسر داشتند.
شایان ذکر است، در یک ماه گذشته دامنه نوسانات دلار کاهش یافت و دلار با تجربه افت 48 تومانی به دومین ماه زمستان پایان داد و این در حالی است که برخی از فعالان امیدوار به افزایش این ارز در اسفند ماه هستند.
آنها معتقدند با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای ارز نیز بالا خواهد رفت که این امر زمینه ساز تقویت دلار است. البته این افراد نیز در روزهای اخیر با احتیاط به معامله پرداختند.

اما گروهی دیگر هستند که معتقد به تداوم روند کم نوسان دلار در روزهای باقیمانده از سال هستند و افزایش تقاضا را با مدیریت صرافی بانک ها در افزایش قیمت منتفی می دانند.

اما عامل مهی که می تواند بر بازار ارز سایه افکند روند مذاکرات است، موضوعی که می تواند بازار ارز را تا فروردین سال آتی در کما نگه دارد./گ


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد