اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل کیتکو از روند قیمت طلا در سال 2015 میلادی

سایت طلا: تازه ترین تحلیل کیتکونیوز از روند تحولات بازار طلا در سال 2015 نشان می دهد که قیمت این فلز زرد ممکن است در شش ماه نخست سال آینده با کاهش روبرو شود ولی تا پایان سال آتی با افزایش مواجه خواهد شد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا احتمالا در شش ماه نخست سال آینده تحت فشار ناشی از گمانه زنی های مربوط به افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا قرار خواهد داشت و با کاهش روبرو می شود.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو آمریکا تا شش ماه نخست 2015 میلادی چرخه افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. این مساله می تواند به ضرر قیمت جهانی طلا و افزایش ارزش دلار منجر شود.

فدرال رزرو آمریکا در ماه اکتبر اجرای محرک پولی را به طور کامل متوقف کرد. کاهش نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 6 درصد و رشد اقتصادی 3.9 درصدی در سه ماه سوم 2014 گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

"راب هاوورس" تحلیلگر ارشد یو اس ولس منجمنت تاکید کرد که در شش ماه نخست سال آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا گمانه زنی کارشناسان و سرمایه گذاران نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا خواهد بود.

اریکا رانستاد کارشناس اقتصادی موسسه تامسون رویترز نیز تاکید کرد که قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده با کاهش روبرو خواهد شد که علت اصلی آن انتظارات سرمایه گذاران نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو خواهد بود.
به نظر من قیمت طلا در شش ماه دوم سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی به طور میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2015 میلادی به کمتر از 1175 دلار می رسد.

گزارش سایت طلا حاکیست موسسه تحقیقاتی سیتی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به 1220 دلار خواهد رسید و موسسه تی دی اس نیز اعلام کرده که قیمت هر اونس طلا سال آینده به طور متوسط به 1225 دلار می رسد. موسسه ناتیکسیس نیز این رقم را 1140 دلار اعلام کرده است.

موسسه مالی تی دی اس افزود: قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده می تواند تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو و چین قرار گرفته و با کاهش روبرو شود. کاهش نرخ تورم در اقتصاد جهانی نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. افت تقاضای فیزیکی در بازار چین نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد