اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قفل صادرات مصنوعات طلا،‌ نقره و پلاتین از امروز باز شد

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: از اول آذرماه صادرات، مصنوعات طلا، نقره و پلاتین به شرط آنکه یک سال از تاریخ واردات معادل شمش اولیه آن گذشته باشد بدون هیچ محدودیتی آزاد است.



سیدعباس حسینی در مورد جزئیات این مصوبه شورای پول و اعتبار که امروز به گمرک ابلاغ شد خاطرنشان کرد: شورای پول و اعتبار تصویب کرد که صادرکنندگان مصنوعات و فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین می‌توانند کالای خود را بدون سپردن تعهد یا تضمین و یا پرداخت عوارض صادراتی از اول آذرماه صادر کنند.

وی پیش‌شرط صادرات این نوع کالاها را اینگونه عنوان کرد که باید یک سال از تاریخ واردات معادل شمش هریک از این فلزات گذشته باشد تا امکان صادرات مصنوعات آن فراهم شود.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: صادرکنندگان مصنوعات فلزات گرانبها با دریافت مجوز از بانک مرکزی می‌توانند برای صادرات اقدام کنند که همین امر سبب ایجاد ارزش‌افزوده، اشتغال و رونق در بازار کشور می‌شود و در عین حال صادرات مصنوعات طلا ارزآوری خوبی در پی خواهد داشت.

پیش از این صادرات طلا منوط به این بود که صادرکننده ارز حاصل را به بانک مرکزی بفروشد و یا تعهد دهد معادل آن را شمش طلا وارد کند؛ این مصوبه موجب رونق کسب و کار صنعت طلا خواهد شد و افراد با محدودیت و موانع کمتری می‌توانند فعالیت می‌‌کنند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد