اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دویچه وله: مذاکرات وین و پیام های مثبت مذاکره کنندگان

دویچه وله گزارش داد: رییس جمهوری ایران می گوید اگر طرف های مذاکره زیاده خواهی نکنند شرایط برای توافق جامع فراهم است.



شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی چهارشنبه شب در گزارشی نوشت: دومین روز از آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین در حالی به پایان رسید که فقط شش روز بیشتر به پایان مهلت دستیابی به توافق جامع باقی نمانده و مقام ها و رسانه های ایرانی پنهان نمی کنند که اختلاف نظر میان طرفین زیاد است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین به اختلاف نظرها در زمان بندی لغو تحریم ها و میزان غنی سازی اذعان کرد، اما در عین حال افزود: نتیجه مذاکرات چه توافق و چه ایستادگی در مقابل زیاده خواهی باشد، روز سوم آذر روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی است که دنبال آن بوده ایم.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران نیز در تازه ترین موضع گیری خود گفته است که اگر طرف های مذاکره اراده سیاسی داشته باشند و زیاده خواهی نکنند، شرایط برای توافق فراهم است.

او پس از دیدار با روسای دو قوه مقننه و مجریه از هماهنگی در نظام ، در باره کلیات مساله هسته ای، اهدافی که دنبال می شود و حمایت از مذاکره کنندگان خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم عصر چهارشنبه 28 آبان در وین اعلام کرد که تحلیل و خبر برخی رسانه ها مبنی بر تمدید مداکرات نادرست است.

مرضیه افخم به خبرنگاران گفته است که مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان، بر اساس مسایل دسته بندی شده در جریان است.

دویچه وله فارسی توضیح داد: بحث تمدید مذاکرات پس از بی نتیجه ماندن گفت وگو های سه جانبه جان کری ، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در مسقط مطرح شد، اما هیچ یک از طرفین اظهارنظری رسمی در این باره نکردند.

بخشی از رسانه های داخلی ایران در حمایت از تیم مذاکره کننده مطالبی نوشته و مسئولیت عدم توافق احتمالی را پیشاپیش متوجه عدم اراده سیاسی طرف مقابل خوانده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد