اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نشانه های تعادل در بازار سکه

سایت طلا: سکه در یک هفته گذشته نوساناتی را تجربه کرد که در نهایت با جهت های متفاوتی از سوی سکه ها به پایان رسید، به گونه ای که سکه تمام بهار آزادی رشد و سایر سکه ها کاهش بها را لمس کردند.



به گزارش سایت طلا، بازار سکه در حالی روز گذشته را به پایان رساند که همزمانی تضعیف نسبی اونس با سیر کاهشی دلار این بازار را مجبور به عقب نشینی کرد. البته بازار سکه در یک هفته گذشته نیز در زیر چتر بازار ارز و طلای جهانی نوساناتی را تجربه کرد که برآیند آن رشد اندک سکه بهار آزادی بود.

بنابراین گزارش، سکه در روز شنبه ی گذشته در ابتدا در پی دلار تا سطح 945 هزار تومان بالا آمد اما با معکوس شدن روند دلار و با توجه به افت نسبی طلای جهانی بلافاصله در مسیر کاهشی قرار گرفت و بهای سکه بهار آزادی به کانال 930 هزار تومان وارد شد.

بازار سکه در روز یکشنبه در غیاب بازارهای جهانی طلا و با رشد اندک دلار سکه را 940 هزار تومان قیمت زد که اختلاف 1500 تومانی با روز گذشته داشت
در غروب روز یکشنبه نیم سکه و ربع بر قیمت 473 و 270 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر بهای 173 هزار تومان آرام گرفتند.

در روز سه شنبه بازار سکه همزمان با کاهش نسبی طلا در بازارهای جهانی شاهد رشد دلار در بازار داخل بود که به کاهش 1 هزار تومانی سکه ی بهار آزادی اکتفا کرد.

در روز چهارشنبه بهای سکه در ابتدا تحت تأثیر اونس کاهش یافت اما افزایش جزئی دلار در کنار نوسانات اونس سبب شد تا سکه بر بهای 941 هزار و 500 تومان بسته شود که رشد 2500 تومانی را نسبت به روز گذشته شاهد بود.
در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش هر قطعه نیم و ربع سکه بر 472 و 265 هزار تومان و هر سکه 1 گرمی بر قیمت 172 هزار تومان قرار گرفت.

اما در روز پنج شنبه بازار سکه تحت تأثیر متغییر اونس جهانی 1 هزار تومان از سکه بهار آزادی کاست که افزایش جزئی دلار نیز نتوانست مانع از کاهش قیمت ها بشود.

گفتنی است، بازار سکه که نوسان های دلار و طلای جهانی را دستمایه روند حرکتی خود قرار می دهد مدتی است با متضاد شدن روند این دو متغییر روبروست تا نوسانهای کاهشی یا افزایشی قابل تأملی را شاهد نباشد که این امر تضعیف سمت تقاضا و در نتیجه کاهش سوددهی را به همراه دارد./ج



انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد