اونس طلا2151.99
مظنه14,131,000
18 گرم3,262,100
ارزش سکه31,837,143
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

چرخه تولید شمش طلا در جوار معدن داشکسن راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، فرآوری سنگ طلا در معدن داشکسن قروه را بسیار خوب برشمرد و افزود: امید است تا سال آینده چرخه‌ی تولید شمش طلا از صفر تا 100 در جوار این معدن به انجام برسد.




منطقه‌ی کردستان،«محمد دره‌وزمی» در ششمین جلسه‌ی کمیسیون نظارت شهرستان دهگلان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مطابق قانون و فلسفه‌ی وجودی آن متولی سه موضوع مهم و کلان صنعت، معدن و تجارت را برعهده دارد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: تاکنون در استان کردستان 18 گونه مواد معدنی شناسایی شده که خوشبختانه همه‌ی این گونه‌ها در جغرافیای استان پراکنده است که از جمله آن می‌توان به سنگ آهن و طلا در قروه و باریت و سنگ‌آهن و طلا در شهرستان سقز سنگ‌های تزئینی و منگنز در یک نقطه، معادن شن و ماسه در نقطه‌ای دیگر اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان انتظار دارند از این منابع غنی و خدادادی در جهت اشتغالزایی فرزندانشان استفاده شود، اما متأسفانه در گذشته با خام‌فروشی معادن این میزان اشتغالزایی بسیار کم و ناچیز بوده است.

دره وزمی یادآور شد: در مدیریت جدید از خام‌فروشی معادن جلوگیری می‌شود و با کمک همین معدن‌کاران فرآوری معادن را به انجام می‌رسانیم تا ارزش افزوده حاصل از این کار به استان سرازیر شود و باعث ایجاد اشتغالزایی پایدار شود.

وی فرآوری سنگ طلا در معدن داشکسن قروه را بسیار خوب برشمرد و افزود: امید است تا سال آینده چرخه‌ی تولید شمش طلا از صفر تا 100 در جوار این معدن به انجام برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خام‌فروشی در بحث معادن، هیچ خدمتی را به کردستان نمی‌کند از همین‌رو باید به فکر احداث و اجرایی زنجیره‌ی فولاد در استان باشیم که با وجود عزم جدی مدیریت استان و حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین وجود سنگ آهن به میزان مورد نیاز این اقدام یکی از ملزومات مورد نیاز استان است.

وی تصریح کرد: در مرحله‌ی نخست حفظ اشتغال موجود و در مراحل بعدی احیاء اشتغال‌های از دست رفته و در نهایت ایجاد اشتغال‌های جدید با بهره‌گیری از صنایع بزرگ که متأسفانه تاکنون در استان وجود نداشته است از سیاست‌های کاری مجموعه‌ی دولت «تدبیر و امید» در کردستان است.

دره وزمی گفت: مجموعه‌ی دولت با حمایت از سرمایه‌گذاری در کردستان در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری به هرمیزان سرمایه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بسیار خوب استان در زمینه‌ی تجارت خارجی به 230 کیلومتر مرز مشترک با عراق، وجود گرایش‌های قومی و فرهنگی با منطقه‌ی اقلیم کردستان عراق، وجود نیروهای تحصیلکرده و کارآزموده، وجود سه بازارچه‌ی رسمی و یک مرز رسمی و وجود زیرساخت‌های لازم اما ناکافی اشاره و خاطرنشان کرد: باید با مدیریت و تصمیم‌گیری صحیح از این شرایط نهایت بهره را در جهت توسعه‌ی استان ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تأکید به همه‌ی کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص پاسخگو بودن کارکنان این سازمان در مقابل مردم یادآور شد: حوزه‌ی بازرسی و نظارت سازمان در استان باید ظرف مدت 24 ساعت گزارش تخلفات اقتصادی را بررسی و نتیجه‌ی پیگیری و بررسی‌ها را به شاکیان اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: برابر شرح وظایف قانونی این سازمان با متخلفان اقتصادی بصورت جدی و مطابق قانون و مقررات برخورد جدی می‌شود و در این راه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد