اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین ذخایر طلای خود را افزایش می دهد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که چین نیز مانند سایر کشورهای نوظهور اقدام به افزایش ذخایر طلای خود کرده تا ذخایر ارزی خود را متنوع کند و سهم طلا در ذخایر ارزی این کشور افزایش یابد.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، چین از سال 2009 میلادی تاکنون میزان رسمی ذخایر طلای خود را اعلام نکرده است در آن زمان چین 1054 تن ذخایر طلا در اختیار داشته و این رقم 1.1 درصد کل ذخایر ارزی این کشور را تشکیل می داده است.

بر اساس این گزارش طلا بیش از 70 درصد ذخایر ارزی آلمان و آمریکا را تشکیل می دهد و به نظر می رسد چین نیز قصد دارد میزان طلا در ذخایر ارزی خود را افزایش دهد.

دیوید مارش تحلیلگر اقتصادی در این باره تاکید کرد: این مساله روشن است که بانک های مرکزی غربی در طول زمان میزان ذخایر طلای خود را کاهش داده و چین و سایر کشورهای آسیایی ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. بانک های مرکزی جهان در 3 سال و نیم گذشته به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند.

به نظر می رسد بانک های مرکزی جهان امسال نیز 500 تن طلا خریداری کنند. این رقم سال گذشته نیز به 409 تن رسیده بود.

روسیه از جمله کشورهایی است که میزان ذخایر طلای خود را امسال افزایش داده و به بالاترین حد در دو دهه اخیر رسانده است. روسیه با پشت سر گذاشتن چین اکنون پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را دارد.

میزان ذخایر ارزی چین از آوریل 2009 میلادی تاکنون دو برابر شده و به بیش از 3.99 تریلیون دلار رسیده است./م

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد