اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نبود تخصص در بانک‌ها موجب پیدایش معوقات کلان بانکی می‌شود

یک کارشناس بانکی گفت‌: مطالبات معوق به سه صورت خرد- کلان و متوسط تقسیم می‌شود که در حال حاضر مهمترین مشکل ما مطالبات کلان است.



قجاوند، کارشناس بانکی گفت: در اکثر مطالبات معوق، بانک‌ها مقصر اصلی هستند زیرا به موقع اقدام نکرده‌اند؛ به طور مثال هنگامی که طرحی دچار مشکل بود و امکان معوق آن در آینده وجود داشت نسبت به پیشگیری و جلوگیری از ادامه کار آن طرح اقدام نکرده‌اند.

وی در ادامه گفت: اگر منصفانه قضاوت کنیم مقصر صرفا بانک‌ها یا فقط تولیدکنندگان نیستند، زیرا مطمئنا کوتاهی و سهل‌انگاری‌هایی از هر دو طرف وجود داشته و متأسفانه کار به جایی رسیده است که حل آن سخت شده است.

این کارشناس بانکی در ادامه افزود: مطالبات معوق به صورت خرد- متوسط- کلان تقسیم می‌شود که درخصوص معوقات خرد و متوسط می‌توانیم تصمیم‌گیری‌های جدی داشته باشیم و تمهیداتی اتخاذ کنیم اما متأسفانه درحال حاضر امکان چنین تصمیم‌گیری‌هایی به دلیل تورم و رکود موجود در اقتصاد ما وجود ندارد.

وی در پایان افزود: از نظر من یکی از دلایل مهم ایجاد این معوقات به دلیل عدم وجود تخصص است که سرچشمه این موضوع اشتباهاتی است که در گذشته داشتند و بانک‌های تجاری از حالت تجاری و بازرگانی خود خارج شده‌اند و به شکل بانک‌های تخصصی تغییر شکل داده‌اند، به همین دلیل دچار چنین مشکلاتی شده‌اند و تسهیلاتی اعطا کرده‌اند که در حال حاضر معوق شده و تمام این مسائل فقط به دلیل عدم تجربه و تخصص کافی و لازم بوده است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد