اونس طلا2346.64
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تنشهای سیاسی موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آتی می شود

سایت طلا : درحالیکه کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی موجب کاهش قیمت طلا در هفته گذشته شده برخی تحلیلگران معتقدند تشدید تنشهای سیاسی و درگیریهای بین المللی می تواند موجب افزایش بهای قیمت طلا در هفته جاری شود.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2.1 درصدی و قیمت نقره نیز با کاهش 2.7 درصدی روبرو شده است. در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز نیز کارشناسان اقتصادی اختلاف نظر زیادی در خصوص روند تحولات قیمت طلا داشته اند.

بر اساس این گزارش در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش های اقتصادی بیشتر در آمریکا در روزهای آینده هستند تنش در روابط روسیه و اوکراین پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با 298 سرنشین در شرق اوکراین وارد مرحله تازه ای شده و تجاوز زمینی اسرائیل به نوار غزه نیز همچنان ادامه دارد.

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: وضعیت بازار من را دچار سردرد کرده است. روند تحولات قیمت طلا گیج کننده شده است. تقاضای فیزیکی در بازار به شدت کاش یافته ولی عوامل خارجی از جمله تنش های سیاسی بین المللی می تواند در کوتاه مدت بر روند صعودی قیمت طلا موثر باشد. سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1300 دلار خواهد بود.

جورج گرو کارشناس ارشد موسسه آر بی سی نیز تاکید کرد: به نظر من تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاور میانه موجب افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد شد. تنش در روابط روسیه و اوکراین؛ برنامه هسته ای ایران و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه مهمترین عوامل موثر بر بازار طلا خواهد بود.

کالین سیزونسکی تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی نیز تاکید کرد: با توجه به تنش های سیاسی بین المللی بازارهای سهام به شدت نگران وضعیت کنونی هستند و با افت نسبی شاخص سهام قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. تحلیل تکنیکال فیبوناچی نیز نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1322 دلار است.

افشین نبوی از موسسه مالی ام کی اس تاکید کرد: این مساله برای من عجیب است که علی رغم تشدید تنش های سیاسی در مناطق مختلف جهان به خصوص اوکراین و خاور میانه قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو نشده و اگر تقاضای فیزیکی با رشد چندانی روبرو نشود قیمت طلا روندی نزولی خواهد داشت.

موسسه مالی یو بی اس سوییس نیز پیش بینی کرد قیمت طلا طی هفته آینده بالاتر از 1300 دلار در هر اونس خواهد بود./م

انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد