اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روندقیمت طلا در6 ماه دوم امسال چگونه خواهد بود؟

سایت طلا : سئوال مهمی که در شرایط کنونی ذهن بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به خود مشغول کرده این است که روند قیمت طلا در شش ماه دوم 2014 میلادی چگونه خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی "د استریت" گرچه قیمت طلا در شش ماه نخست 2014 میلادی با افزایش غیر منتظره 11 درصدی روبرو شده ولی هنوز شک و تردیدهایی نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد در شش ماه دوم امسال وجود دارد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در سال 2013 میلادی با افت نزدیک به 30 درصدی روبرو شد و این مساله نگرانی های زیادی را در بین سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کرده است.

گرچه برخی نیروهای ساختاری بازار طلا نشان دهنده ادامه روند صعودی این فلز گرانبها است ولی از سوی دیگر نیز برخی شواهد نشان می دهد عملکرد قیمت طلا در شش ماه دوم امسال می تواند به خوبی شش ماه نخست نباشد.

روبین بیهار کارشناس ارشد موسسه سوسایت جنرال فرانسه تاکید کرد: ما معتقدیم درخشش طلا در بازارهای جهانی چندان دوام نخواهد داشت و قیمت طلا در شش ماه دوم امسال با کاهش روبرو خواهد شد.

بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده فشار شدیدی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. فدرال رزرو آمریکا نیز برنامه خرید اوراق قرضه را متوقف می کند. با عادی شدن تدریجی سیاست های پولی آمریکا قیمت طلا نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران موسسه مالی بارکلیز لندن نیز اعلام کردند: عامل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر رشد تقاضای سفته بازی از سوی سرمایه گذاران بوده و با کاهش این تقاضا قیمت طلا بار دیگر با افت روبرو خواهد شد.

جیم وایکوف تحلیلگر کیتکو نیوز نیز تاکید کرد: من تعجب نمی کنم اگر قیمت طلا بین 1200 تا 1400 دلار در نوسان باشد. به نظر من سطح حمایتی قیمت طلا هم اکنون 1240 دلار است.

بر خلاف این اظهارات بانک آمریکایی مریل لینچ پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2014 میلادی و همچنین سال آینده را افزایش داده است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد