اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مناظره دو تحلیلگر بازار جهانی درخصوص تحولات آتی بازار طلا

سایت طلا : پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک کاپیتال و دنیس گارتمن تحلیلگر ارشد مسائل اقتصادی در مناظره ای به بررسی تازه ترین تحولات بازار جهانی طلا پرداخته اند.



به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، "پیتر شیف" تاکید کرد: بسیاری از سرمایه گذاران وال استریت از این مساله که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا نتوانسته موجب عقب نشینی قیمت طلا شده و افزایش قیمت طلا در هفته گذشته را متوقف کند تحت تاثیر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش وی افزود: پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا بسیاری از تحلیلگران منتظر بودند تا قیمت طلا با افت شدیدی روبرو شود ولی طلا در برابر این گزارش تسلیم نشده است. به نظر من قیمت طلا در شرایط کنونی در حال تثبیت شدن است. هنوز برخی از موسسات مالی مثل سوشیت جنرال و گلدمن ساش بر این باورند که قیمت طلا به زودی به کمتر از 1100 تا 1000 دلار خواهد رسید ولی این تلاش بیهوده ای است.

شیف در ادامه گفت: به نظر من قیمت طلا در میان مدت با روندی صعودی روبرو خواهد شد و پیش بینی این موسسات مالی در خصوص قیمت طلا محقق نخواهد شد.

وی افزود: به نظر من فدرال رزرو آمریکا به سیاست کاهش ارزش دلار ادامه خواهد داد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر "دنیس گارتمن" ضمن مخالفت با اظهارات شیف تاکید کرد: دلار شانس زیادی برای کاهش ارزش خود در برابر یورو ندارد. پیتر از این مساله صحبت کرد که آمریکا می خواهد به روند کاهش ارزش دلار ادامه دهد. ولی ما بانک مرکزی اروپا را نیز داریم. من فکر می کنم بهتر است ارزش طلا را بر حسب یورو مورد ارزیابی قرار دهیم. سیاست های بانک مرکزی اروپا می تواند موجب کاهش بیشتر ارزش یورو شود.

وی گفت: به نظر من فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با تورم در شرایط کنونی اقدامی انجام نمی دهد ولی این مساله در مورد بانک مرکزی اروپا متفاوت است./م

انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد