اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای طلا تا اواسط امسال به 1100 دلار خواهد رسید

سایت طلا : ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایطی است که تازه ترین نظرسنجی رویترز نیز حاکی از آن است که قیمت این فلز زرد تا اواسط امسال با افت بیشتری روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، نظرسنجی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا نشان می دهد که قیمت هر اونس طلا تا اواسط سال 2014 میلادی به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر نشانگر افت تقاضا در بازار چین و کاهش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری است. این نظرسنجی نشان می دهد که افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی بورس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

موسسه مالی کاپیتال مارکتس نیز اعلام کرد، بین افزایش نرخ بهره و کاهش قیمت طلا رابطه مستقیمی وجود دارد. البته این مساله همواره صادق نیست به عنوان مثال در سال 2000 میلادی نرخ بهره و قیمت طلا به طور همزمان افزایش پیدا کرده است.

موسسه جی اف ام اس نیز پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1225 دلار خواهد رسید.

تقاضای فیزیکی طلا سال گذشته به بیش از 4957 تن رسید که این رقم نسبت به سال 2012 بیش از 15 درصد رشد داشته و 703 تن بیشتر از طلای استخراج شده از معادن جهان بوده است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد