اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برنامه‌ريزي براي‌ توليد‌ سالانه 5 تن طلا در کشور

رئيس‌ سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني‌ با اشاره به برنامه‌ريزي اين‌ سازمان براي‌ توليد‌ سالانه 5 تن در طلا در کشور تا پايان‌ برنامه 5 توسعه گفت: توسعه اکتشاف عناصر هايتک‌ و نادر از اولويت‌هاي سازمان به شمار مي‌رود.



محمدتقی‌ کره‌ای امروز در نشست خبری‌ اظهار داشت: کشور ایران‌ یک‌ درصد از کل خشکی‌های جهان را تشکیل‌ می‌دهد و با توجه به اینکه‌ تولید‌ طلای‌ دنیا‌ 2700‌ تن است ما باید‌ سالانه 27 تن تولید‌ طلا داشته باشیم.

وی‌ ادامه داد: کشور ترکیه‌ طی‌ یک‌ برنامه‌ریزی 5 ساله میزان‌ تولید‌ طلای‌ خودت را از 3 تن به 15 تن رساند و کشور ما نیز‌ پتانسیل‌ افزایش‌ تولید‌ را دارد.

وی‌ با اشاره به اینکه‌ طی‌ برنامه پنجم توسعه باید میزان‌ تولید‌ طلا باید‌ به 5 تن برسد ، تصریح‌ کرد : هم اکنون ذخیزه‌ ‌قطعی شناسایی‌ شده طلا که گواهی‌ کشف صادر شده دارند در کشور 340 تن است.

وی‌ اظهار داشت: طی‌ سالهای‌ گذشته‌ اقتصاد کشور وابسته به درآمدهای‌ نفتی‌ بوده و کمتر به بخش معدن و اکتشاف توجه شده اما طی‌ دو سال اخیر‌ با توجه به اختصاص بودجه مناسب ،سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی‌ در این‌ بخش صورت گرفته است.

رئیس‌ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی‌ با اشاره به اینکه‌ توسعه اکتشافات‌ در حوزه عناصر هایتک‌ و کمیاب‌ از اولویت‌های سازمان است افزود: یکی‌ از مواد پر‌مصرف در صنایع‌ هایتک‌ لیتیوم‌ است که طی‌ سالهای‌ اخیر‌ فعالیت‌های مطلوبی‌ در حوزه اکتشاف و تولید‌ این‌ ماده در سازمان زمین‌شناسی انجام گرفته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد