اونس طلا2151.37
مظنه14,131,000
18 گرم3,262,100
ارزش سکه31,837,143
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

ذخایر طلای ایران به 320 تن رسید

قائم مقام وزیر صنعت از آمادگی کامل این وزارت‌خانه برای‌ اجرای‌ فازدوم هدفمندی‌ یارانه‌ها خبر داد و گفت: ذخایر طلای‌کشور به 320 تن رسیده همچنین 5 محدوده جدیدطلا نیزآماده واگذاری به‌ بخش خصوصی‌است.



مسعود موحدی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی در سال جاری محقق نشده است، اظهارداشت: سهمی که در بسته سیاستی پولی و مالی کشور در سال 91 در نظر گرفته شده بود، 37 درصد کل تسهیلات بانکی است که هم‌اکنون ارقام ارائه شده فاصله معناداری با این درصد دارد.

وی با اشاره به اینکه ذخایر طلای کشور به 320 تن رسیده و پنج محدوده جدید طلا نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: البته صادرات صنعتی کشور نیز در 9 ماهه امسال به 51 درصد افزایش یافته است.

موحدی ضمن تأکید براینکه بسته‌های حمایت از تولید در حال تدوین است و پیشنهاد مشخص وزارت صنعت معدن و تجارت در این بسته‌ها اعمال تعرفه های ترجیحی و تبعیضی برای سوخت است، تصریح کرد: اگر در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصادی مبحث حمایت از تولید پیگیری شود به طور قطع تولید با مشکلی مواجه نخواهد شد، البته برنامه های وزارت صنعت معدن و تجارت در حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی مشخص است که امیدواریم با مساعدت دولت بتوان این مرحله را با موفقیت پیاده سازی کرد.

البته به اعتقاد وی، آمادگی لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها وجود دارد و این آمادگی در بخش صنعت نیز به میزان حمایت‌های در نظر گرفته شده بعد از اجرای فاز دوم به وجود خواهد آمد.

موحدی همچنین در ادامه با اشاره به اعلام جدید رئیس جمهور مبنی بر واگذاری معادن به بخش خصوصی که امروز در مجلس نیز مطرح شده است، اظهار داشت: قانون معادن به تازگی به تصویب رسیده و آئین نامه های مربوطه نیز نهایی شده و به دولت ارسال شده است. البته شورای عالی معادن نیز در همین رابطه تشکیل شده و به شکل متمرکز بر روی معادن تمرکز کرده است که براساس آن، قرار است تعدادی از معادن واگذار شود.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین ضمن اینکه شرکت ایران خودرو توانسته تقریباً به میزان زیادی وابستگی تکنولوژی خود را به پژو فرانسه قطع کند، گفت: ایران خودرو در مقطعی وابستگی شدیدی به فن‌آوری پژو داشت که به دلیل تحریم‌های رخ داده با مشکل مواجه شد اما حالا این شرکت توانسته از فشار تکنولوژی خارج شده و بومی سازی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود:البته انتظاراتی نیز از خودروسازان وجود دارد که از جمله می توان به رعایت استانداردها اشاره کرد که تمام این عوامل منجر به افزایش هزینه های خودروسازان شده است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد