اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میداس ، افسانه طلا

سایت طلا: همگام با فنآوری روز دنیا و با بهره گیری از هنر و ذوق طراحان هنرمند ایرانی تلفیقی منحصر بفرد از هنر و فنآوری در برندی به نام "میداس" برای سلیقه کمال جوی ایرانی خلق شده است .

700 سال قبل از میلاد مسیح بود ، فرمانروایی در سرزمین " فریجیا Phrygia" بر مردم حکمرانی می کرد که علاقه زیادی به طلا داشت .
او ذخایر بسیاری از طلا و سکه داشت. زمانیکه به طور اتفاقی خدمتی برای " دایناسوس Dionysus" خدای زراعت و حاصلخیزی انجام داد ، در ازای این کار درخواستی از وی نمود.
خواسته او این بود که " بتواند اجسام را به طلا تبدیل کند " درخواست او عملی شد و به هر چه دست می زد طلا می شد .
اما مشکلات شروع شد ، برای غذا خوردن و آشامیدن دست به هر چه می زد طلا می شد و نمی توانست چیزی بخورد.
از همه بدتر زمانی دختر خود را که طلا نام داشت در آغوش گرفت و او نیز تبدیل به مجسمه ای از طلا شد .
ناراحتی و غم او را فرا گرفت و از دایناسوس خواست تا این قدرت را بازپس گیرد، به او پیشنهاد داده شد که خود را در رودخانه پکتولوس Pactolus بشوید تا قدرت طلایی اش برگردد.
پس از آن بود که شن های کف رودخانه ، به رنگ طلایی در آمد.

این فرمانروا ، پادشاهی بود به نام "میداس"


بیش از 2700 سال از این افسانه می گذرد و گذر زمان بار دیگر میداس را به ذهن خود باور و نوآفرین به تلاقی رسانده است.

"میداس" را حالا دیگر همه می شناسند، برند سازی و نشان جذاب و تبلیغات حرفه ای جایی برای نا آشنایی طرفداران طلا در مورد میداس باقی نگذاشته است.

در فضایی که خیلی از فعالان عرصه طلا و جواهر از مطرح شدن و به سر زبان ها افتادن در هراسند و گوشه ای را برای فعالیت صنفی خود برگزیده اند ، میداس جسورانه خود را مطرح می کند و با گذر از بازارهای داخلی به افق بازارهای بین المللی می اندیشد.

شفافیت کار میداس و ارائه کیفیت خوب ، باعث شده تا شرکت "صنعت زر نقش جهان " مالک برنده " میداس" مفتخر به دریافت نشان و لوح حمایت از حقوق مصرف کننده گردد.

مجتبی صرافان ، مدیریت ارشد این شرکت که از سال 1355 فعالیت حرفه ای طلایی خود را آغاز کرده از گذشته میداس می گوید، و می گوید که چگونه با فکر باز و ایده های بدیع این شرکت شکل گرفت و چگونه نوآوری در کارها و طراحی های جدید و جذاب سال ها یکی پس از دیگری سپری می شد ، تا این که سال 87 فکر برند دراین شرکت مطرح شد و "میداس " پا به عرصه وجود نهاد.

آری حالا دیگر میداس نا آشنا نیست ، ناآشنا که نیست خوشنام هم است.

صرافان سه اصل، نوآوری در کارها، کیفیت و قیمت گذاری مناسب را از ویژگی های میداس عنوان می کند و بر این نکته تاکید دارد که نمی توان در کشور های دیگر حضور اقتصادی داشت ولی برند نداشت.

وی از استقبال خوب مردم در سراسر ایران و حمایت های مسئولین سخن به میان می آورد و می گوید : "تمامی معاملات ما شفاف و بدون پنهان کاری انجام می گیرد و تمام دفاتر و حساب های ما در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته است . در سیستم جدید مالیاتی کشور دیگر جایی برای پنهان کاری نیست و این امر به نفع خودمان است و آن را باید فرهنگ سازی کرد.

شاید همین طرز فکر و همین سیاست باشد که" میداس" درسال گذشته لوح حمایت از حقوق مصرف کننده را از دست معاون اول رئیس جمهوری دریافت کرد.

مدیر ارشد میداس معتقد است که دولت و وزارت اقتصاد و امور دارایی از ما درآمدزایی خوب می خواهند و اصلأ مخالف آن نیستند و اگر درآمد داشتیم مالیات و سهم آن را باید بپردازیم .همانطور که در کل جهان این سیستم متداول و در جریان است.

صرافان این صنعت را صنعت درآمدزا واشتغال زا می داند که باید در آن زحمت کشید ، کار کرد و هزینه پرداخت نمود تا به موفقیت رسید.

از وی از آثار تحریم ها بر صنعت طلا و جواهر کشورمان پرسیدیم با آرامشی خاص گفت :شاید تحریم ما را تحت فشار قرار دهد و آثار منفی و هزینه های زیادی برای ما به دنبال داشته باشد ولی ما را به کار بیشتر وا می دارد .

صرافان بر این باور است که اگر ما تحت تاثیر فشار تحریم ها قرار بگیریم بیشتر فکر می کنیم ، بیشتر کار می کنیم و به نوعی قوی تر می شویم، و حتی برخی از دستگاه های مورد نیاز خودمان را در زمان تحریم ، خودمان می سازیم .

... ولی نه ، ما هنوز میداس را خوب نمی شناسیم.

به فکر فرو می روم که چگونه می توان با پشتکار ، تلاش و هماهنگی و کنار آمدن با تمام مشکلات و در یک کلام مدیریت درست راه طرقی را پیمود وسکوی پرتابی برای خود و دیگران شد.

تازه به این جمله این شرکت می رسیم :

"میداس" ،

"نگرشی نو در صنعت طلا و جواهر"



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد