اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
173/174

افت قیمت جهانی طلا برای نخستین بار در 6 هفته گذشته

سایت طلا : قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی برای نخستین بار در 6 هفته اخیر با کاهش همراه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری رویترز، نگرانی ها نسبت به تعطیلی دولت آمریکا موجب شد تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر قرار بگیرد و این مساله موجب افزایش نسبی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای نخستین بار در 6 هفته اخیر با کاهش روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با 0.5 درصد افزایش به 1334 دلار رسیده است. البته قیمت این فلز گرانبها در هفته ای که گذشت افت 0.3 درصدی را ثبت کرده است.

باب هابرکورن تحلیلگر و استراتژیست ارشد موسسه آر جی او فیوچرز در این باره تاکید کرد: قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به تعطیلی دولت آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

ادامه تنش ها در شبه جزیره کره نیز تاثیر مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده مانع از افزایش چشمگیرتر قیمت طلا در شرایط کنونی شده است.

رئیس فدرال رزرو کلیولند در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که فدرال رزرو آمریکا باید امسال و سال آینده 3 یا 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ تاکید کرد: نیروهای ساختاری بازار نشان می دهد که قیمت طلا در میان مدت بین 1200 تا 1400 دلار در نوسان خواهد بود و اگر تغییر مهمی در عرصه سیاست بین المللی و چشم انداز نرخ بهره ایجاد نشود، این محدوده قیمتی حفظ خواهد شد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز بر این باور است که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده احتمالا تا 1311 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد افزایش به 17.03 دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران بین المللی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد