اونس طلا2341.22
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
105106

رویدادهای مهم اقتصادی هفته آینده کدامند؟

سایت طلا : بازارهای مالی جهان طی روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و بریتانیا دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، به نظر می رسد مهمترین آماری که ی روزهای آینده منتشر می شود، نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر خواهد بود که تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش آمارهای ناامید کننده اشتغال و بیکاری در آمریکا در ماه دسامبر که اخیرا از سوی وزارت کار منتشر شده، نگرانی های زیادی را نسبت به وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو به وجود آورده است.

چین نیز آمارهای ماهیانه تجارت خارجی و تورم را منتشر خواهد کرد که این آمارها می تواند وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان را مشخص کند.

در بریتانیا نیز سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی منتظر گزارش تولیدات صنعتی هستند تا وضعیت این کشور را در روند برگزیت مشخص کند.

وزارت بازرگانی آمریکا جمعه آینده آمارهای تورم را منتشر می کند. تحلیلگران پیش بینی می کنند که نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.7 درصد برسد. شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نسبت به نوامبر با رشد 0.2 درصدی روبرو می شود.

این در حالی است که فدرال رزرو آمریکا هنوز برای دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی تلاش می کند. افزایش تورم می تواند عامل مهمی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین آمارهای خرده فروشی در ماه دسامبر را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در این مدت با رشد 0.4 درصدی روبرو شده باشد.

طی روزهای آینده برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو سخنرانی خواهند کرد. متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نشان می دهد که اکثر سیاستگذاران پولی با افزایش نرخ بهره در سال 2018 موافق هستند ولی اختلاف اصلی آنها بر سر تعداد دفعاتی است که نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

گرچه پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست ژانویه نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد، ولی لحن بیانیه و اظهارات رئیس فدرال رزرو می تواند تصمیم درباره افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را روشن کند.

آمارهای تولیدات صنعتی بریتانیا نیز چهارشنبه منتشر خواهد شد. پیش بینی می شود تولیدات صنعتی بریتانیا در ماه نوامبر با رشد 0.3 درصدی روبرو شود. این رقم در ماه اکتبر با رشد 0.4 درصدی روبرو شده است.

چین نیز روز پنجشنبه آمارهای تجارت خارجی خود را اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود مازاد تجاری چین در ماه دسامبر به کمتر از 37 میلیارد دلار برسد، این رقم در ماه نوامبر به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده بود.

چین قصد دارد روز سه شنبه آمارهای تورم قیمت تولید کننده و مصرف کننده را اعلام کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد