اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس: 15.16

طلا بهترین کالا برای سرمایه گذاری در برابر خطر تورم نیست

سایت طلا : در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بین المللی بر این باورند که طلا بهترین کالا برای سرمایه گذاری در برابر خطر ناشی از تورم است، تحلیلگران موسسه ناتیکسیس نظر دیگری دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان و نرخ تورم طی سال های آینده با افزایش روبرو شود، بانک بین المللی ناتیکسیس این نظریه را زیر سئوال برده است که طلا بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تورم است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس بر این باورند که طلا به تنهایی سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه ها در برابر افزایش تورم نیست، بلکه باید سبدی از کالاهای مختلف به خصوص مس را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد.

این گزارش افزود: در بین کالاهای مختلف و راهبردی، فلزات گرانبها یکی از ضعیف ترین قابلیت ها را برای مقابله با تورم دارند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده است که آمریکا در ماه گذشته با افزایش نسبی نرخ تورم پس از ماه افت تورم روبرو شده است.

رشد اقتصادی منطقه یورو رو به افزایش است، بازار کار آمریکا به روند رو به بهبود ادامه داده است و قیمت نفت نیز از ابتدای امسال تاکنون با افزایش روبرو شده است. همه این عوامل نشان می دهد که نرخ تورم در اقتصاد جهانی احتمالا با افزایش روبرو خواهد شد. سرمایه گذاران نمی توانند تورم غیرمنتظره ای را پیش بینی کنند که ارزش سبد سرمایه گذاری آنها را نابود می کند. بنابر این رفتار عاقلانه و منطقی این است که سبدی از کالاهای مختلف را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

این موسسه سرمایه گذاری افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل های آماری به این جمع بندی می رسیم که از سال 1991 تا اکتبر امسال ، یک درصد افزایش نرخ تورم نشان می دهد که شاخص سهام اس اند پی بدترین سرمایه گذاری در برابر تورم بوده است، طلا با عملکرد بهتری در برابر افزایش نرخ تورم روبرو شده است، مس دومین عملکرد برتر را در این مدت در مقابل افزایش تورم داشته و بخش انرژی با بهترین عملکرد در برابر رشد تورم در صدر این فهرست قرار گرفته است.

در یک اقتصاد رو به رشد تقاضا برای فلزات صنعتی به شدت رو به افزایش است و بنابر این مس می تواند سرمایه گذاری مناسب و موثری برای مقابله با آثار تورمی باشد. در بازار طلا تنها 14 درصد تقاضا از سوی بخش صنعتی است ولی در بازار مس بیش از 65 درصد تقاضا از بخش صنعت الکترونیک است. 25 درصد تقاضا نیز از بخش ساخت و ساز است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد