اونس طلا2154.87
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
119/120

قیمت طلا در آستانه اعلام آمارهای تورم آمریکا افزایش یافت

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، انتشار آمارهای تورم آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر داشته باشد.

بر اساس این گزارش تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر شده است. این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از 1296 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز به 1293 دلار رسیده بود.

ارزش دلار آمریکا در هفته جاری با افت نسبی روبرو شده است. اگر آمارهای تورم آمریکا نشانگر افزایش سطح عمومی قیمت ها باشد، این احتمال افزایش خواهد یافت که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست دسامبر بالا خواهد برد.

قیمت های تولید کننده در ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است. علت اصلی این مساله رشد فزاینده قیمت بنزین بوده که با بیشترین افزایش در 2 سال اخیر روبرو شده است.

وقوع طوفان های سهمگین هاروی و ایرما تاثیر منفی زیادی بر فعالیت پالایشگاه های خلیج مکزیک داشته و این مساله موجب افت تولید بنزین و سایر محصولات نفتی شده است.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس تاکید کرد، فدرال رزرو آمریکا باید به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد تا بتواند نرخ بهره را افزایش دهد.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که بانک مرکزی اروپا قصد دارد طی ماه های آینده برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

رئیس بانک مرکزی اروپا از سیاست تثبیت نرخ بهره دفاع کرده و با پیشنهاد آلمان برای عقب نشینی سریع از سیاست های پولی انبساطی مخالفت نموده است.

رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه ترین اظهارات خود از ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی دفاع کرد و گفت: حتی اگر بانک های مرکزی آمریکا و اروپا بخواهند سیاست های انبساطی پولی را متوقف کنند، ژاپن اجرای این سیاست های انبساطی را متوقف نخواهد کرد.

بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرده است که قصد دارد خرید طلا در بورس مسکو را مد نظر قرار دهد.

نمایندگان جمهوریخواه در حال بررسی سیاست های مالیاتی دولت ترامپ هستند. ترامپ پیشنهاد داده است تا مالیات شرکت ها به کمتر از 20 درصد کاهش یابد. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد