اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاون وزیر انرژی روسیه دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز شد

پس از چهار سال دبیرکلی نماینده کشورمان سیدمحمد حسین عادلی،‌ روز گذشته معاون وزیر انرژی روسیه دبیر کل مجمع کشور های صادرکننده گاز شد.

به گ پس از پایان نشست کشورهای صادرکننده گاز (GECF) روز گذشته، معاون وزیر انرژی روسیه به عنوان دبیرکل این مجمع انتخاب شد. در حقیقت یوری سنتیورین معاون وزیر انرژی روسیه، جایگزین سیدمحمدحسین عادلی شد که 4 سال دبیرکلی این مجمع را در اختیار داشت.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شود و با توافق اعضا برای یک دوره دوساله دیگر قابل تمدید است. پیش از این سنتیورین اعلام کرده بود در صورت انتخاب دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از سمت خود در وزارت انرژی روسیه کناره‌گیری می‌کند.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال 2008 تاسیس شد که 12 کشور ایران، الجزایر، روسیه، بولیوی، ونزوئلا،‌مصر،‌قطر،‌لیبی،‌ نیجریه، امارات متحده عربی، ترینیداد، توباگو و گینه استوایی عضو این مجمع هستند. 7 کشور نیز با عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده حضور دارند که شامل هلند، نروژ، قزاقستان، عراق، عمان، پرو و جمهوری آذربایجان است.

در نوزدهمین نشست کشورهای صادرکننده گاز بین نمایندگانی از روسیه و لیبی برای احراز پست نامزدی دبیرکلی رای‌گیری شد و درنهایت یوری سنتیورین کاندیدای روسیه با کسب اکثرییت ‌آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد