اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
37/38

هشدار رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو سنت لوییس بر این باور است که هیچ نیازی به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی وجود ندارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در سخنانی تاکید کرد: به دلیل آنکه رشد اقتصادی آمریکا امسال به بالاتر از 2 درصد نخواهد رسید و تورم نیز احتمالا در سطح پایینی تثبیت خواهد شد، نیازی به افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نخواهد بود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: امیدواری ها برای افزایش رشد اقتصادی آمریکا در شش ماه دوم امسال به شدت کاهش یافته است. وقوع طوفان های سهمگین و وارد شدن خسارات گسترده به زیر ساخت های اقتصادی در ایالت های مختلف به ضرر رشد اقتصادی بوده است.

طی ماه گذشته طوفان های ایرما و هاروی موجب وارد شدن خسارات سنگینی به شهرهای مختلف آمریکا شده است. در حالی که به نظر می رسد بازسازی مناطق آسیب دیده از طوفان و سیل می تواند موجب افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی امسال شود ولی بولارد معتقد است که این مساله برای افزایش رشد اقتصادی آمریکا کافی نخواهد بود و فدرال رزرو نباید نرخ بهره را در چنین شرایطی افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، سیاست های پولی فدرال رزرو مناسب است و هیچ نیازی به افزایش نرخ بهره نخواهد بود.

بولارد بیش از یک سال است که استدلال می کند فدرال رزرو نباید نرخ بهره را تا زمانی که نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی و تورم مطمئن نشده، افزایش دهد.

فدرال رزرو دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را یکی از مهمترین اهداف خود تعیین کرده است.

این در شرایطی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم، نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

وی همچنین تصریح کرد: فدرال رزرو باید تا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی سیاست های انبساطی پولی را اجرا کند.

فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و ظاهرا قصد دارد یک بار دیگر نیز نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 75 درصد رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد